Bookmark This Site

COMING - ÚT

"Ingrid Sjöstrand svéd költő Néha csontvázakról álmodok c. gyerekversében az anya megpróbálja megvigasztalni a gyereket, hogy "csak álom volt". Mire a gyerek: "Mintha sokat segítene, / hogy a szörnyűség itt belül van / és nem ott kívül." Ha a természet működésének fegyvertárában (sok más között) valóban megtalálható a káosz is, akkor nem csoda, hogy a káoszelmélet jelenségeibe lépten-nyomon beleütközünk - akár a külső természeti világban, akár saját belső világunkban. " Mérő László

Friss topikok

  • Gecc: Torrente is ezt a szarhazi Barcat szerette, nemde? Ehhh... hajra MU! (2011.05.28. 21:58) A vizsgálat lezárult, felejtse el!
  • Gecc: @hölgyválasz: Szia Holgyi! Mindenki megoregedett vagy nemtom, de az biztos. :-D (2011.01.31. 22:24) szöveg nélkül
  • jaegtoer: @lapi: Szia Lapi! Csak most látom hogy az szdf-fel kokettálsz. Az lmp már nagyon más? Üdv. (2010.02.02. 07:42) Elkúrtátok...
  • lapi 2.1: nem vagyok benne biztos, hogy vajon akad-e még bárki, aki olvassa a blogomat. mindenesetre csinált... (2009.10.28. 18:43) agycétén
  • lapi 2.1: bár gyurcsány iránti elkötelezettségünk továbbra is szilárd, mint a márvány, de a peresztrojka nev... (2009.06.05. 10:35) szezonzáró

bakker, nagy a káosz...

2008.06.15. 10:00 lapi 2.1

ÉS PONT A FEJÜNKBEN, B+!!!
és én ezt régóta sejtem, csak valahogy szeretném bebizonyítani. erre még a blog fülszövegét is átírtam. állításomat ezért érzelmekkel telve, ám a józan logika szabályai szerint igyekszem bizonyítani. mert hiszek az egyén szabad akaratában és kreativitásában. vajon leonardo csinált volna ilyen zseniális klipet, ha a kezébe nyomnak egy commodore 64-est? az ember fél a külső káosztól, mert nem érti, ahogy én sem. mi sem. ha valamit nem értük, attól vagy beszarunk, vagy megfejteni próbáljuk. de nem szaladnék előre, nézzük az ismeretlen da vincit, mit bírt összedobni a 21. századról egy c64-gyel. ráadásul technot alkalmazva, ami önmagában is vagabund és bátor szellemiségre utal.
 
(figyelemreméltó a mester neve - dr bak(k)er!!! :D)
 
 

most szólok, hogy innen már csak azon olvasóim kövessenek, akik készen állnak szembenézni a rideg ténnyel, mégpedig azzal, hogy abban a pillanatban, amikor meglátjuk a napvilágot, a kezünkbe nyomnak egy megfellebbezhetetlen halálos ítéletet. mégpedig úgy, hogy egy kurva szót sem hozhatunk fel a mentségünkre, b+!!! persze direkt úgy raktak össze minket, hogy ne is bírjunk még beszélni, meg gondolkozni, csak ordítunk meg tekergetjük a szemünket össze vissza. a látás és beszéd képessége később jön meg. szal, aki itt belép, az kösse be a biztonsági öveket!

 

 

ha itt vagyunk, lássuk csak, hogy látja az esendő ember életpályáját (ami kiszámítható persze) egy igazi multi, sőt a globalizmus egyik jelképes vezérhajója - a joggal közutálatnak örvendő microsoft company?  

2000.01.01. 0 óra 00 percében azonban rájöttem, van élet a dátumváltás után is.  
már-már kezdem tisztelni a bill gates-t. legalább őszinte a gyerekekkel, mégha a windows forráskódját nem is teszi hozzáférhetővé.
 
 

hát ez van, emberek. jobb ha kicsit többet játszunk, ha már ennyire felgyorsult az idő! 

ez a kisgyerek, tehát nyilván megértette az "üzenetet".
 
 
 
 
 
ám ha megfigyeljük, a gyerek mosolyog, akár mona lisa.
tehát a mosoly valami kiutat mégis mutathat.

nekem viszont ráfagyott a mosoly az arcomra, amikor nagyapám meghalt 1963-ban. nagyapa vonalon nem volt szerencsém, mert az apait nem ismertem, 3 voltam, amikor elment. feri nagypapát is alig a szüleim válása miatt, de az „alig” sok mindent takart. a nagyfuvaros utcában laktak a nyóckerben. egyébként tősgyökeres újpesti volt, a háború előtt tisztviselőlént melózott a vízműveknél. két leánygyermekkel és egy hivatásos anya feleséggel. az öreg nem lehetett nagy komcsi, mert rákosiék kicsit deklasszálták, ezért az új világban rögtön udvari munkásként kezdte a kerületi szeszgyárban. szorgalmas söprögetésére felfigyelt a pártvezetés, mert engedte neki, hogy szakmunkás-bizonyítványt szerezzen az öreg. pontosan emléxem nagy darab 100 kiló feletti tagbaszakadt ember volt. aki nem lépett be a pártba, csak a gyár forradalmi bizottságába, ahol elnökévé választották pont 56-ban.

furcsa módon addig két sztahanovista kitüntetést kapott az akkor még nem annyira öreg szakmunkás, aki azt hitte biztos ezzel egalizálta is, hogy osztályidegenként születhetett újjá a gyárudvaron. na most a nagyapám, akit én az egyszerűség kedvéért „papá”-nak hívtam, nagyot tévedett. 56-ban ugyanis nem vitte el az áhv, viszont a ruszki katonák annyira megverték, hogy tönkrement a veséje, meg ez-az ott belül.

az is lehet, hogy papa csak a melót szerette, mert 56 után pár évre művezetővé léptették elő. mivel mindig derűs ember volt mindig megnevetette az unokáját. férfi hálóingbe aludt a konyhában, ha én náluk tölthettem az éjszakát.
 
néha kiosont a lépcsőházba hajnalban és becsöngetett. én arra ébredtem, hogy nagymamám szörnyülködik, minek hozza rá a szívbajt, ráadásul a kisgyerek is itt alszik.

egy szobás volt a nagyfuvaros utcai lakás, a nagydarab művezető meg sakkozott egy furcsa öregemberrel és festegetett. mindkét sportot szenvedélyesen szerette, ezért giccses képeket festett, de csupa békéset, derűset. szerette a házakat és virágokat, mert most is ott lógnak édesanyám lakásának falain. szerinte is giccsesek egyébként. mint ahogy a sakkbábúkat sem nagymesteri fokon tologatta, hiszen folyton kikapott. (állítólag havonta nyert egyszer, de akkor az öregúr hagyta nyerni, mert ő igazi sakkozó volt. vesztett parti után tehát kiabált a kis öregemberrel, hogy csalt, meg megfogta a királynőt. ilyesmik ugranak be ma is. meg az, hogy simán lerántotta a sakkvásznat a parti végén, hogy véletlenül se lehessen igaza az öregúrnak. aki minden második nap 6 órakor visszajött játszani a barátjával.

persze fanatikus újpest drukker volt. én meg fradi, de nekem azt is megbocsátotta. azt mondták később, hogy azért nem vitte el az ávh, mert olyan kibaszott jó ember volt és hogy a forradalmi bizottságban is csak a megbékélésről papolt és nem engedte, hogy egy kurva csavart bárki hazavigyen magával a gyárból. szal, az avh-ásokat is anya szülte. azt is mondták, hogy a temetésén az egész gyár kint volt és sokan sírtak. ja... azt elfelejtettem mondani, hogy 59 éves korában megállt a szíve. biztos sokat cigizett, azért nem érte meg a nyugdíjas kort, mert inni senki sem látta.

ma persze biztos ügynök lenne, aki azért úszta meg a retorziót, mert mécset és gönczöt sem akasztották föl. persze én tudtam róla, hogy egyszer bevitte horthy rendőrsége. legendás eset volt a családban, amikor 25 évesen a haverjaival történő fogadás következtében hálóingben az újpesti temetőben töltött egy egész éjszakát. (két sír kötött kellett aludni párnával, pokróccal és hálóingben a fogadás tárgya szerint.)

nem is lett volna semmi baj, mert kísértetek pedig nincsenek, amint tudjuk. csakhogy vannak betörők. egyik közülük azon az 1929-es nyári éjszakán dolgozott de megzavarták és éppen a temetőbe menekült. ez sem lett volna baj, ha mondjuk ő és nem az őt üldöző rendőr gázolt át rajta. nagyapám erre az inzultusra hörögve felemelkedett a botladozó rendőr mögött és rákiáltott: „nem tud a lába elé nézni, egészen megijesztett, ember!” erre a rendőr idegösszeomlást kapott és kórházba kellett vinni. hosszú procedúra után nyugodott meg végül az ügy rendőrségileg. a családi legendárium szerint kártérítésre kötelezték a bohém pre-nagypapámat, de a bíró is röhögött a tárgyaláson.

na az ő halálhírét közölte velem apám. nagyon kíméletes volt, még velem is aludt, pedig 10 éves voltam. érdekes nem sírtam azon az éjjel. csak hiába kereszteltek meg, hiába imádkoztam nagymamival minden este lefekvés előtt: „én istenem, jóistenem, lecsukódik már a szemem. de a tiéd nyitva atyám. amíg alszom, vigyázz reám..." ma is mondom magamban, bele bír égni az ilyesmi az idegsejtjek közül néhányba. mégpedig jó mélyen.

mert papa halála után már csak nagymami kedvéért mormoltam az imát és kulcsoltam össze a kezeimet. nem szóltam én egy kurva szót sem senkinek. csak pontosan tudtam, senki sem vigyáz rám. rohadt igazságtalannak tartottam, hogy én is meghalok egy nap, mint papa, aki pedig annyira jó ember volt és annyit viccelődött egész életében. rémülten feküdtem a sötét szobában. nem sötétből elugró rémektől, gyilkosoktól rettegtem, hanem a haláltól. mert minden porcikámban éreztem, hogy jön a nagy fekete semmi, ami elnyel és csak a jeges félelem marad. a hiány. a rettegés. a végtelen magány. a semmi.
jézuskát és a mennyországot magával vitte a papa angyalkástól. soha nem haragudtam ezért senkire, kire is lehetett volna? csak az vigasztalt, hogy biztos mindenki pont ennyire fél elalvás előtt, csak szégyellik elmondani. ahogyan én is, mert a gyávaságot mindig is utáltam. hát még 10 évesen. aztán elmúlt a rettegés magától, nem kellettek évek hozzá. valahogy szerencsém volt, mert a legtöbb ilyen rettegős elalvást nem követte rémálom. többnyire jókat álmodtam akkoriban is. talán mert isten őrjítő hiánya nem agressziót, hanem valami mély szomorúságot váltott ki abból a kisgyerekből, aki azért nem sok mindenről tehetett akkoriban még.  

ki a halál f****-át érdekelné, ha valami álpatetikus önsajnálatba bugyolálnánk magunkat, amikor annyi mindenen lehet nevetni?  pedig az szarul szól, ha erőltetett. a mosolyhoz meg még csak jókedvűnek sem kell lennünk. pech ugyan, hogy pont ebbe a szarfészekbe dobott minket a nagy kontruktőr, de ne legyen már a verebesnek igaza, aki azt mondta minap a napkeltében, hogy mióta az eszét tudja, pedig ő már hatvan múlt, magyarországon mindig válság van, bazitán meg…. blalala… hagyjuk.

könyörgöm, verebesben sem az a gáz, hogy jobbos, vagy balos, hanem hogy önmagán kívül láthatólag semmi sem érdekli az égegyadtavilágon. ez rendben is van, ha ő a latinovits mondjuk, ám az utóbbi végzett magával szemesen ahelyett, hogy az elmúlt 30 évben gyakorlatilag mindenhová beült volna műsort vezetni, vagy konferálni.

Create your own fancy glitter text!akárhogy is de verebes csak valahogy átkapcsolható, csak a káosz ellenszerét kéne megfejteni. például kedves törzsvendégünk és a kocsma egyik igazi genius loci-ja, tulok dobott egy ötletet és nem is akármilyet! (loci még nagyon lidia, hölgyi, cecc et és jó néhányan mások, nem sorolom tovább.)

 

btw ezt a loci-t is tuloktól tanultam, meg az van, hogy eddig is hallgattam, de csak most értettem meg a quimby-t, ahogy kell. thanx.


de komolyan. nehogy már hülyét csináljunk magunkból feleslegesen. mert ez viccesen néz ki.

az van, hogy eltelt azóta 45 év és már bizony a mikrofos reklám szerint igencsak a pálya utolsó szakaszába repültem be magam. sokat pörögtem és szédelegtem ideig, nemrégiben mégis megszívtam a salvia pipát. csak meg akartam győződni arról, jól gondolom-e és a nagy sebesség miatt valahogy tényleg leszakadtak-e rólam azok a kis szörnyűségek egy része a sötét sarkokból. a jeges rémület, ami a kisgyerek szívét markolászta éjszakánként beugrik-e egy brutális tripben? ezt leírtam korábban, megnyugodtam. csak annyit kérhetek ehelyütt is mindenkitől, hogy számoljon le magában a szörnyekkel, mert senki más nem fogja helyette megtenni. a salvia sem. a harag, a gyűlölet, a másik megalázása, szándékos megbántása meg egészen biztosan nem. inkább hízlalja a kis rohadékokat ott lent, a tudat alsó sarkában. a szeretetnek, a megértésnek és a humornak sokkal több az esélye. ahogy a szépségnek is. látott már valaki mosolygó szépséget? és vicsorgót, vagy dühöngőt? vagy látott már bármelyikünk is egy csecsemőt sátánian nevetni? ugye, hogy nem?

 

breaking news: megy az ötödik pecsét az m1-en. közben írom a postot. ez most vagy feljavítja, vagy lenyomja a cuccot.


most szeretnék megmutatni két öreg női arcot. egy magyart és egy svédet. mindketten gyerekeknek írtak, írnak. a magyar elment nemrég, talán azt mondatnám átfordult a számláló, mint anno a ruszkibiciklimen. a svéd él és szívből remélem ő is legalább 99 éves koráig, vagy tovább.

a svéd egy verset írt, mert a blogírás közben rádöbbentem nem is a papa halálhírére ismertem meg azt a rémületet, hanem pár évvel korábban, amikor elköltöztünk és én másodikos voltam. csak akkor kapott nevet a félelem, de ez mindegy. azóta elküldtem a picsába a kis rohadékot, csak vissza ne másszon egy keddi nap du 4 körül. :D

a magyar meg a pöttyös könyveket írta, amiket pont nem olvastam, ami érthető. az viszont kevésbé, hogy nemigen hallottam, olvastam róla nagyon sokat. azt sem tudom jobbos, vagy balos volt, csak most néztem utána valamicskét, amikor a másik postomhoz készültem. még a vörös oroszlán sincs meg, majd pótolom. magyarul fogalmam sem volt idáig a munkásságáról, ahogy a káosz amigos-t sem értettem jól idáig. úgy, ahogy azt a zene és a szöveg igényli.

 
Ingrid Sjöstrand: Néha csontvázról álmodok
 
Néha csontvázról álmodok,
csak elindul felém,
jön közelebb, egyre közelebb.
Nem bírom tovább, visítok
és felébredek.
 - Csak álom volt -
mondja anya.
Mintha sokat segítene,
hogy a szörnyûség itt belül van
és nem ott kívül.

 
 
 
Szepes Mária: Haiku versek

BIZONYOSSÁG

Békülj ki magaddal. S a világ megbékül veled.
Tudom ez csaknem lehetetlen, a legnehezebb.
Az anyag csapdáját mégis elkerüli szellemed.
(Csillagpor: Versek 1925-1994,) 
 
 
 
 
 

Breast Augmentation
Breast Augmentation

373 komment

Címkék: windows bill gates quimby kispál commodore 64

A bejegyzés trackback címe:

https://lapi.blog.hu/api/trackback/id/tr73521012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gecc 2008.06.23. 23:02:29

Szia Lidia!

Mar ideje volt visszaterned a bugrissag vilagaba! :-]
No meg akkor mar joccakat is kivanok... egyben!

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.23. 23:23:25

lapi:
"még nem voltam, de már meséltek róla"
Sokat (semmit) nem vesztettél lapi. Itt a kizsigerelt lányok próblának a pénzes fiúk kedvében járni.

Rosszabb, mint Amsterdamban a Red light district. Ott legalább a Tourist info-ban is benne van, hogy "Show some respect for the girls."

Őszinte leszek;
Nekem AMS-ból a RLD _nem jön be_. Sőt. Ha érvelnem kéne ellenük, ezzel kezdeném.

lapi 2.1 2008.06.24. 06:49:43

jó reggelt!!! :DDDD elkések. aki még nem látta, nézze meg hölgyi ÚJ blogját!!!! érdemes!!!! :DDD

hölgyválasz 2008.06.24. 07:01:03

" Hölgyválasz
2008. 06. 24. 6:59

Lapikám, köszönöm, ez igazán kedves volt....!
Annyi mindent jól látsz....!
Csak egyvalamit nem, ugye tudod Barétom?:DDDDD

Szép napot, ne egy papkodós csapot, ne nagyon futósat, csak amolyan frissmozgású, rugósat!:)))"

Lapikám, gyorsan átemeltem magamtól, mielőtt elrohansz!
Üdv Neked, és Mindenkinek szép napot!:)

Ps : Köcönöm a píjárt! :)))))

Gecc 2008.06.24. 07:36:34

Jo reggelit!

Ejhhhh ha kedd, hat johet a merhetetlenul sok munka... :-D

hacsaturján 2008.06.24. 10:25:44

bólyairól, káoszról.

én a bólyaiban laktam mindaddig, amíg példastatuálási okokból kifolyólag ki nem rúgtak onnan is, sőt, a kirúgás megelőzte a fegyelmi tárgyalást is. időrendi sorrendben persze először a kiszből rúgtak ki negyedmagammal. abból a kiszből, amelynek úgy lettem tagja, hogy nem is tudtam róla. a kari fűrer a szobatársam volt, ő vezette a fegyelmi tárgyalást. a dolog pikantériája abban leledzett, hogy külföldi kóborlásaim során tiltott irodalmat csempésztem be az országba (spiegel, time magazin és hasonlók, melyeken forintban is szerepelt az ár!), melyeket először ő kért el tőlem olvasásra, hogy aztán a fejemhez vághassa őket. valamint nálam csövezett három német barátom vagy két napig az ő tudtával, így aztán abszolút ellenséggé váltam magam is. megátalkodottságomat mi sem bizonyította jobban, minthogy mindezt az ipse fejihöz vágtam és a fegyelmi procedúrát nevetségessé nyílvánítottam. ez a fazon most "polgári" politológus, a mocsok sajtó autodaféinak egyik oszlopa, hogy hűljön rá a bőrke a drágára! volt egy haverom, ostoba, meggyőződéses komcsi. akivel komoly elvi vitákat folytattam, mondván, hogy akármit is karatyol, ő ugyanúgy áldozata ennek a hülye rendszernek, mint jómagam, csak én már megengedhetem magamnak, hogy szarjak az ő idealizmusára és az idő igenis engem fog igazolni, miszerint a rendszer kártyavárként fog összeomlani, mert hazugságon alapul, azt is mondtam neki, hogy majd gondoljon rám, ha szivató ágra kerül. nos, harminc év elteltével most került lapátra az én imi barátom és ugyanolyan hájastarkós faszok csinálják ki (továrisi konyec, hihi), akik még véletlenül sem viseltek orosz katonasapkát, mitöbb! tüntetgethetnek érte szülők, diákok, tanarak, válogatott cigánygyerekek. volt a töri tanszéken egy magának való tansegg, aki azt találta mondani, hogy a hozzám hasonlókat tán még idejében föl kéne akasztani a szocializmus vívmányainak megvédése érdekében. ez a pasi egészen az államtitkári titulusig jutott az antall kormányban, aztán hiába derült ki, hogy vitéz háromperhármas volt, még mindig itt csillog népünk egén, mint egy orákulum. a koleszből történt eltávolításom után még egy darabig ott csöveztem, kapuzárás után, a villámhárítón közlekedtem, míg a végin megörököltem a szilágyi saci albérletét, hogy aztán víg kubikosként tegyem le névjegyemet a népgazdaság asztalára. amikor a dékánhelyettes a markomba nyomta az érvényteleített indexemet, akkor azt mondta, ne aggódjak, egy év kihagyás után fű alatt visszavesznek, de értsem meg, a példastatuálás nagyon fontos dolog. bájosan rámosolyogtam és csak annyit mondtam, hogy ha mégegyszer nekem valaki a ruszki szuronyokról kezd el hadoválni, akkor azt pofán vágom és a szegedi bölcsészkart ezután nagyívben kerülni fogom egyszerűen gerinc okán.

Gecc 2008.06.24. 11:53:24

Hacsa

Imadom olvasni a szoci rendszerben tortent gabalyodasokat. Papa is egy csomo mindenrol szokott meselni, en meg szajtatva hallgatom.

hacsaturján 2008.06.24. 13:07:01

a tulajdon viszonyokban kétségtelenül történt változás, ami ugyan nem járt együtt a tulajdon tiszteletének megerősödésével. :)))

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.06.24. 13:50:58

RE: hacsaturján 2008.06.24. 10:25:44

Ez az Imi az az Imi, akiért többszáz egykori és jelenlegi diák, a tanári kar meg a szülők tüntettek Szentesen?
Ahol is a Csongrád Megyei Közgyűlés nem a tantestületek által elsöprő többségben támogatott pedagógusokat nevezi ki a középiskolák igazgatójává. A politikai döntéssel semmibe vették az alkalmazotti közösségek, a szülői szervezetek, a diákönkormányzatok és az iparkamara egyértelmű akaratát is.
Persze, a politikának az iskola kapuin kívül kell maradnia. Azokkal együtt, akik nem az ő (mármint a hatalmasok) kövüket fújják.

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 13:53:16

hacsa:
a Keserű bácsi megvan. Elég ronda egy történet.

liidiiia 2008.06.24. 14:18:37

hacsa, a szegedi egyetem pedig tanulhatott volna a névadójának történetéből, min nem középiskolás fokon... hátja, a "másságot" rettegik sokan, attól tartanak, hogy a bubópestis tünete. hiába, középkor még sok-sok kútfőben van...

liidiiia 2008.06.24. 14:21:48

másság alatt ittend aztat értem, amikor az ember nem lelki-szellemi-intellektuális hipószagú, élrevasalt, uniform, az arcot is eltakaró, védőszemüveges-védőkesztyűs egyenruhában jár...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.24. 16:36:05

Hello Lapikám!

Írtam neked választ magamban, és kaptál tőlem egy cuki kis képlinket, meg persze Geccke, Hölgyi, Paszti és Pelikán is. Nézd meg! Teccik?
* * *
Van egy örökös szavazóládám, sztem nagyon változatos a válaszlehetőséggel;-))) kíváncsi vagyok, mit hoz ki elsőnek?:-)

Üdv.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.24. 16:43:06

Nocsak hacsa!

megleptél a hosszúval!:ooo)

Ma annyira pozitív vagyok, h nem ütök le egy magas labdát, amit a hsz-edben találtam a villámhárítós közlekedés környékén;-)

liidiiia 2008.06.24. 18:04:21

lapi, na a nagy rohanásokban otthon nem is kerestem semmi linket se, olyan link voltam magamagam, viszont ez még neked, sok sok szeretettel: www.youtube.com/watch?v=glNjsOHiBYs :-)))))) . én is illegális kollégista voltam 3 évig, koed szobákban laktunk, időnként sokan is, de a 3 portásból 2 nagyon rendes volt (az egyik szólt is, ha mondjuk a h.társ még nem ért haza, vagy ilyenek), és a 3., nem rendes portárssal mázlim volt, mert eccer bajba került, és pont én segítettem neki, ami stabilizálta végleg a helyzetemet. :-) köszi az úti jókivánságokat is, a repülő nem kabrió volt, de ne legyünk maximalisták. :-D

-----------------

tulok, még nem is válaszoltam a múltkori kérdésedre a dervistánccal kapcs, de ha ugyanaztat láttuk a szigeten, az egy török manusz volt, akit Ziya Azazinak hínak ( www.ziya-azazi.com ) . egyedül táncolt, kb 40 percig forgott, és 3 köpeny volt rajta, amiket egyesével bepörgetett önmagán, aztán hirtelen lelassult egy pillanatra, és lerepültek, mitha virágok lennének róla a köpenyek, tök gyönyörű volt. azután a végén egyre gyorsabban forgott, és azután hipp-hopp megállt , meghajolt, és kiment: mindenféle szédülés nélkül!!!! Nagyon megmaradt az a csend, ami pár másodpercig rajtunk közönségen volt. idén is alig várom, hogy legyenek jó táncok, sajnos mostanában a kevésbé jókba húztam bele, de a sidi larbi cherkaui, akit belinkeltem a múltkor nagyon nagy élmény volt.
köszi az orfűi leírást!!!! Tök jó lehetett! az a jó, hogy így kicsit én is ott voltam :-)))
+ az ingermegvonáshoz, amit testnek is írtál: jaja, az ingerhiány nagyon csúnya dolgokat tud okozni. én a gumiszoba kísérletet olvastam, az pár nap alatt szedte szét az elmét.

-----------------

szia whipy!!!! Kitartás!!!! +Majd neked is boldog szülit!!!!, én csak a hónapot tudom megjegyezni, az meg közeleg, és most biztosan eszemben van, hogy lapinak is örvendeztem a létén!!!! Én meg azért nem voltam, mert hazautaztam, és tök sok kötelességem+kedves ez-azom vala, és nem lenni idő. Írtam neked még egy kiegészítést a multkorihoz, a kapcsolattartással kapcs, odapakolom majd a hosszú másik mögé, de még eccer átnézem, szóval lehet csak holnap lesz ottand.

-----------------

++ a sulik és félévek-évek sikeres abszolválásához gratu nonest, + a kistulkoknak is eztet kéretik szintén átadni!!!!!!!

hacsaturján 2008.06.24. 18:50:10

szarok a pozitivitásodra, malac.

hölgyválasz 2008.06.24. 19:21:13

Sziasztok!:)
Godot et, csak bepattantam, megnézni, itt-e már az új posztod, hát látom, amit nem látok!:)

No, csak rajta , rajta Lapikám, mert én már rittyentettem is délelőtt pár 1percest, de lehet, hogy hagyom szusszanni a társulatot, és majd csak holnap dobom be:))))
/nyugi, télleg átfutható majd 1-2 perc alatt az összes!:)/

hölgyválasz 2008.06.24. 19:26:00

Hát Hacsa, hallod, a te kedvedre tenni.....?!?
Malac legyen a farkán....! :)

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.06.24. 19:38:34

Nem értem...
Tegnap még itt volt a nevem mögött a blogcímem, ma meg már nem.
Próbaként az Exp-el léptem be, így müxik...
De a FFox-al vajon miért nem ?

lapi 2.1 2008.06.24. 21:16:46

jó estét, sziasztok! :DDD

"Godot et, csak bepattantam, megnézni, itt-e már az új posztod, hát látom, amit nem látok!:)"

mentségemre szóljon, hölgyi, hogy reggel 7-kor elindultam pestre - tárgyalás az ország egyetlen olyan tárgyaló termében ahol nincs ablak. biztonsági okokból az ajtót sem lehetett nyitva tartani. kint volt az rtl klub híradója, amit persze nem láttam. :DD

elég volt a mai napból, s holnap 7-kor megyek vissza kispestre tárgyalni. ahol bizony gecc et koptatta a macskaköveket valamikor. :DDD

holnap délután viszont befejezem a post-ot, de most

www.youtube.com/watch?v=5P4uir-GSVg

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 21:20:08

liidiiia:
"a dervistánccal kapcs, de ha ugyanaztat láttuk a szigeten"

Én akkor egy másikat láthattam, mert ott egy egész csapat kerengett. Nagyon érdekes volt, csak az elején megkérték a közönséget, hogy az előadás végén ne tapsoljanak, csak menjenek el. Ez annyira kultúra-idegen volt nekem, hogy végig "idegesített", ezért annyira nem tudtam élvezni.

+Orfű; örülök, ezért is írtam le, meg mert tényleg jó volt.

lapi 2.1 2008.06.24. 21:36:28

szia tulok! szégyellem, de még sohasem voltam orfűn. talán az rettentett el, hogy ott volt nagy bandó polgármester. :D valahogy nekem nagyon gáz volt az a pali. tulajdonképpen nem is vágom, hogy miért. mondjuk fábrynál el bírom magyarázni, de ennél a bandinál nem. na ez csak eszembe jutott, valójában csak lustaságból maradt még ki.

hacsa, majd holnap hozzátennék valmit. ez hosszú és télleg nincs most agyam . a hőség kiszívta.

lapi 2.1 2008.06.24. 21:41:59

lidia, csak most vettem észre a videót, THX!!! :DDDD. az a lényeg, hogy szerencsésen megérkeztek. egyszer majd elmesélem, amikor hübler kapitánnyal repültünk krétára. és vissza is!!! :DDDD

lapi 2.1 2008.06.24. 21:47:41

kocsmáros kidől... szép álmokat! :DDD

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 21:51:16

szia lapi!
Nem tudom, nekem NBA mindig is szimpatikus volt. Mondjuk 10 voltam, amikor feltűnt a humorfesztiválon, akkor mentek a lakótelepi kabaréi, én nagyon tudtam érteni azokat. (Vártunk. Vártunk. Vártunk. Vártunk...)

Szóval Orfű sztem Magyarország egyik legszebb helye. Egy katlanban fekszik, körülötte a Mecsek gyönyörű hegyei mindenfelé. Közepén három tó, körötte a házak. Tényleg festői.

NBA-n kívül a Lovasi is ott lakik (meg még sokan mások, nyilván), de inkább egy ilyen üdülőfalu-szerű képződmény az egész. Tényleg festői. (incl. Malom-múzeum, ami egy külön kategória)

Fishing on Orfű!
Azt el is felejtettem írni, hogy szombaton a horgászboltban találkoztunk a Lovasival, vett valami nemtudommit (csalit nyilván), indult pecázni. Szokás szerint jófej volt.

hölgyválasz 2008.06.24. 21:59:39

Hát nem megjött ?!:))))

Jól van Lapikám, megértjük....
Gondolom, milyen hulla lehetsz...!
/ pedig annyira laza vagy, cseppet sem merev!:))))/

Jó pihenést Neked, orrfűvások nélküli, nyugodalmas jóccakát!
Holnap jövök, ellenőrzök!:D

hölgyválasz 2008.06.24. 22:01:06

Tulok, Orfűn voltam én is, ezer éve, már akkor is nagyon szép hely volt valóban!

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 22:07:38

Kocsma, kávéház, kocsma, kávéház. Tudok élni.

hölgyválasz 2008.06.24. 22:26:15

Tulok !:DDDDDDDDD

hölgyválasz 2008.06.24. 22:27:09

Jóéjteket Nektek, Lidike után, szabadon!:)))

Gecc 2008.06.24. 22:33:28

Jo estetet mindenkiknek!

Eeeeeen ugy fel lettem bosszantva, es anyagilag megint ugy ki lettem semmizve, hogyha most Darth Vader lennek, minden targy osszeroppanna korulottem idegessegemben! Vaaaaaaaaaaaa!

liidiiia 2008.06.24. 22:39:03

jóestétet :-)

gecc, én viszont egy irtó kellemes sétáról estem haza, és csak l'art pour l'art is jókedvem van. na nem hencegek. de mi történt veled?

tulok, akit én láttam ő nem vallásos módon táncolta a dervis kerengést, márhogy nem tételes vagy dogmatikus vallásos módon, hanem "csak" a hitével, de akkor azok, akiket te láthattál valszeg szerzetesek voltak, és őket ezért nem lehetett biztos tapsolni.

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 22:46:07

liidiiia: tényleg nem tudom, igazságod lehet. Mondjuk a táncművészet, ill. mozgásszínház nem a legerősebb oldalam (értsd, halvány lila se), a csárdást felismerem. Meg a pogót.

liidiiia 2008.06.24. 22:55:13

tulok, nekem meg a zene nem, vagyishogy nekem szinte egyáltalán nincsen hallásom, olyannyira, hogy a himnuszt sem mindig ismerem fel, ha nem az elejéről hallom. a bocibocitarkát se tudom elénekelni, és fel se tudok zenét idézni a fejemben, semmit, ílymódon egy nagy csend van a fejemben, soha nem szól benne zene. gyerekkoromban táncoltam, és nem lettem volna jó táncos, mert hiányzott az a bizonyos "plussz", de érteni értek hozzá, és imádom is nézni. viszont mióta itten a kocsmában művelödök a te zenei műveltséged által, ha nem is a mjuzik maga, de egy-két szuper előadó rögzült a kútfőben. :-) Manu Chao pl, totál beleszerettem a világába. :-)

Gecc 2008.06.24. 22:57:28

Tulok

Vagyis Dr Tulok, gondolom szolithatom igy... :-D

Hetvegen jol belelovagoltam magam, hogy majd milyen jo lesz az alapjan jovore hazat venni, ahogy 4 eve a tanacsado felvazolta. Erre a most aszonnyak, hopp meg kopp, mert akkor nem jol adtak elo, az ugy nem all (aszt akkor aszt ugy nem lehet, ahogy egy simeros geniusz mondana, ugye...), ugyhogy vagy naggggyon szukos nehany esztendonek nezek elebe a haz vasarlasatol szamitott 3-4 evig es utana kurva jo lesz, vagy hosszan lesz (~20 ev) kozepesen szar.
De az a rovid tavon naggggyon durvan szar, az szo szerint a gatyamat is lehuzza majd rolam.

Asszem szeretnek levitalni most egy darabig...

liidiiia 2008.06.24. 23:02:32

gecc, sztem az a 3-4 év nagyon rossz így leírva durván rossznak hangzik, szóvalhogy aztat akarom mondani, hogy az ember idegei keveseknek vannak kötélből, de a nagy rizikózás még a kötélidegeket is megviselni hajlamos. azért ez nagyon rossz lehet. és ha lakással kezdtek, nem házzal?

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 23:12:10

Gecc: Hát ez így, első blikkre nem hangzik túl jól. Ha gondolod, tolj egy emilt, hátha tudok segíteni.

Gecc 2008.06.24. 23:13:16

Lidia

Ez egy kicsit bonyolult, majd irok rola, valszen jo hosszu lesz. :-|

Gecc 2008.06.24. 23:18:02

Tulok

Koszi!
Na majd osszeszedem magam, oszt miutan azt hiszem megertettem mi is jarja most eppen a jelenlegi megtakaritasokkal, tolok egy levelet.

Amugy lehet csak en latom tul szarnak a helyzetet, meghat ebben benne van az is, hogy a szokasos modon jol beleeltem magam, hogy egyszeru lesz, ilyenkor meg rohadtul ki vagyok akadva, ha nem ugy van, ahogy elkepzeltem. :-]

liidiiia 2008.06.24. 23:19:39

gecc, írd meg, emilbe inkább, ha gondolod, de persze nem emilben is éppúgy jó. bár én nem értek ilyesmikhez, de igazából sok történetet hall az ember, meg h.társat is megkérdezem. a mi lakásunkat anno érdekes módon vettük, azért az a történet is tanulságos. ne hara, hogy az előbb kicsit frocliztalak, nem gondoltam, hogy ennyire komoly valamiről van szó.

Gecc 2008.06.24. 23:23:02

Lidia

Semmi froclizast nem veltem felfedezni... ugyhogy nincs mire haragudjak. Ha meg lett volna, akkor is... Te vagy a varnyu tarsam benne a vilagba', hogy haragudhatnek rad? :-]

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.24. 23:27:40

liidiiia: Én olyannyira nem értek a zenéhez, hogy
1., Egyetlen hangszeren sem tanultam meg _tiszteségesen_ játszani. (Ez mondjuk kicsit hiányzik is.)
2., Az egyik fülemre nem is hallok. (Gyerekkori orvosi műhiba, illetve inkább nemtörődömség.)
3., Az általad leírtakkal kapcsolatban én is pont így vagyok.

Mindazonáltal nagyon örülök, hogy tudtam adni valamit. Én is úgy kaptam.

Manu-t tíz évvel ezelőtt hallottam elöszőr (Clandestino, dobozgitár), egyébként a Tilos rádióban. Rögtön magával ragadott, azóta is tart a dolog. Persze nagyon sokat nyom a latban, hogy láttam őket többször is játszani, és mindig a zenélés öröme, a játék élvezete volt az, ami a koncerthez azt a bizonyos pluszt hozzáadta. Emlékszem az elsőre, az Wiesenben volt, előtte csak a CD-t ismertem, (ez alapján zömében lassú számok, 45 perc, köldöknézős feeling), aztán a koncerten lenyomtak több, mint két órát, hatalmas, pörgős stílusban, a végén már alig álltam a lábamon. Életem egyik legjobb koncertje volt. Átjött, ahogy mondani szokás. :)

Még a Quimbyvel vagyok így, rajtuk is lászik, hogy minden hangot élveznek a saját előadásukból.
És persze itt még lehetne hosszan sorolni a kevenceket Cesaria Evora-tól, a Korai Örömön és a Midnight Oil-on át a SKA-P-ig.

liidiiia 2008.06.24. 23:45:02

gecc, akkor jó :-) , meghát pontosan így, jaja, varnyú társ bele ebbe a széles, kerek nagyvilágba' :-)

liidiiia 2008.06.24. 23:49:02

tulok, sztem ez az öröm, télleg ez az a plussz, de ehhez baromi nagy tudás kell, hogy már örülni is tudjon az ember, amikor művészetet hoz létre, és tudás alatt itten élettudást meg technikait is értek. az öröm inkább mutatója ennek, mintsem oka, szerintem. vagyis oka is, de feltételekhez kötött. navalahogy így. viszont ilyen élményben benne lenni nagyon klassz. :-)

liidiiia 2008.06.24. 23:56:24

+ jaja, nekem is minden hiányzik, ami saját zene vagy éneklés lehetne. 3 évig jártam egy énektanárhoz, 20 (azaz húsz) totálegyszerű népdalt véres munkával mégis iszonyú hamisra elsajátítani, hogy ha majd lesz kisgyerekem, ezeket elzümmögjem neki, hogy az imprinting neki ne maradjon ki, mert szakemberek aztat mondták, hogy ha borzalmasan hamisan is éneklek, a semminél sokkal jobb lesz, mert aztat később lehet korrigálni, ha meglesz neki a kisgyerekkori imprinting. ti énekeltetek a csemetéknek?

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.25. 00:26:31

liidiiiia: "az öröm inkább mutatója ennek, mintsem oka"

nem tudom, én fordítva érzem egy kicsit. Sosem gondoltam, hogy művészet csak akkor ér valamit, ha fáj. (Persze rögtön sok cáfolat érkezhet Van Gogh-tól József Attiláig)

Ösztönösen vonzódom az örömökhöz (tavaly szülinapomra kaptam egy polót az egyik barátomtól, "Nem titkolt hedonista" felirattal.), szóval nekem egy naiv cigány festő, egy Csík zenekar, vagy egy Manu Chao sokkal többet bír adni. Szóval jól érzed ezt az élménygyüjtő, továbbadó lencserendszert, ami bennem nagyon megvan.

Nekem olyan szerencsém volt (botfül ide-oda), hogy középiskolában bekerültem egy olyan közegbe, ahol a nyári táborok alatt 100+ népdalt megtanultunk (az egyéb dolgok mellett, erről majd hosszabban és szívesen is írok). Illetve nem csak népdalt, mert igényes műdalok is voltak közöttük szépszámban (tudod, pl. Lydiához), de ez mellékszál. És igen sokat vagyok hajlamos énekelni, akár úgy, hogy kiülök egy üveg borral a kertben rakott tűz mellé, akár a lurkóknak.

Mindazonáltal Kistulkok az imprintinget inkább a humorérzék/vidámság oldalról bírják beszerezni.

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.25. 00:31:38

Még egy adalék a tudásból öröm kategóriához. Középiskolában volt egy zenekarom, ahol én voltam az énekes. Nos ott tudás vajmi kevés volt ( persze a srácok aránylag jól zenéltek, szerintem én nem írtam szar szövekeget, az éneklésmódot hagjuk), mégis minden percét élveztük a próbáknak és a koncerteknek is.
És úgy tűnt fel, hogy a (sokszor vadidegen) közönség is élvezte a dolgot.

liidiiia 2008.06.25. 00:42:41

tulok, "Sosem gondoltam, hogy művészet csak akkor ér valamit, ha fáj": ezzel teljesen egyetértek, és a legtöbbször én is az örömhöz vonzódom (persze ez is lehet olyan, hogy én imádom neil youngot, nem minden számát, de sokat, és én soka számát alapvetően vidámnak tartom, egy barátom meg depisnek).

nade az irány mégiscsak az öröm, mégha a megvalósulásbeli utak különbözőek is... én hajlamos vagyok borongani, de van egy tanult optimizmusom, vagy mi. meg az is igaz, hogy nagyon apró dolgoknak meg nagyon tudok örülni, egyetlen rózsa látványa a parkban elég egy fél napra gyakran (csak jussak le oda :-) ), vagy a madarak ugye :-) . szóvalhogy talán ide-oda ingok érzelmileg, de a tudatos törekvésem az optimizmus irányába mutat.

amire én gondoltam, de persze nem biztos, hogy igazam van, az az, hogy ha valaki jól képben van, akkor kilazul ettől, és nem a technikára megy el a figyelme, hanem örvendeni is tud, ez az öröm meg visszaerősít és növeli a "teljesítményt", ami visszaerősít és növeli az örömet. vagyishogy ez is lehet egy aspektus. :-)

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.25. 01:09:13

Jaj, igen így már értem. (Kezd késő lenni) Szóval hogy a gitáros az E-dúr - C-moll átkötéskor nem a bel kézfejét figyeli görcsösen, mert ez már megy alapból, hanem még kicsit vagány módon két húrt fel is nyújt, mert így van stichje a gitározásnak. :)

De van az a minimalista megközelítés is, hogy lehet, hogy abból az E-dúrból csak C7maj9 (ne vedd komolyan, csak a bénázásra akarok utalni ittend) lesz, de kb. mindegy, mert a "mosolyból " átjön az a C-moll + a hozzáadott érték.

(Értem, hogy a profizmussal könnyebb C-mollt csinálni, és így nagyobb az esély az esetleges hozzáadott értékhez is.)

Gecc 2008.06.25. 01:13:27

Lidia, Tulok

Level kuldve... mindkettotoknek.
Kozben meg kocc, mert keso van.
Majd zarjatok a kocsmat. :-]

Joccakat!

liidiiia 2008.06.25. 01:15:34

igen, én is rájövék, hogy nem általános szabály az, amit meg én írtam, mert pont erre rímel rá, amit most írtál, hogy chagall, vagy klee, akiket én nagyon szeretek, szóval egyikőjük sem tudott rajzolni, de ez nem foglalkoztatta őket vészesen, és tényleg nagyon is átjön sok szépség a műveiken. (sőt kleenek ez azért is nehéz volt, mert ő rosszul rajzolt mindig is, de jól zenélt, viszont festő akart lenni, és ezért feladta azt a területet, ami könnyedén ment neki, egy olyanért, amiben mester lett sok-sok év után, de anélkül, hogy profi lett volna valaha is...), jaja, igazad van :-)

ha ez lehetséges, én kíváncsi lennék a sk dolgaidra!!!! meg arra is, amiről majdeccer hosszabban tervezel írni.

liidiiia 2008.06.25. 01:18:02

gecc, jaja, már a varjak is alszanak. itt épp annyira szép nyáréjszaka van, és olyan jó, amikor virágzik a hárs, és a levegő tök édes tőle. mondjuk épp ez van otthon is. remélem szép álmot hoz :-) , levlet mindjárt elolvasom. jóéjtet :-)

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.25. 01:29:43

Gecc: Jó éjt!

liidiiia: ez az, ezt a szót kerestem; profi. Na ez kb. a legalja is lehet valaminek. (Lásd még: rutin róka)

Persze lehet a csúcsa, vagy a platója is.

Az sk cuccok, már inkább csak a zagyban vannak, ami ugye khm, már nem a régi:)
+anno még nem volt youtube,

a majdeccer hosszaban, pedig a címében is determinált, ugye. :)

(És tényleg shame on me, de a _saját_ dalszövegeimre alig emlékszem.)

Valami foszlány 89-ből:

Aki nem tud úszni,
(Azt) nyomatékkal kérem,
Ne lubickoljon
A Kárpát-medencében!.

Ref.:
Magyarország féltelek,
Aggódom érted,
Frisebbnek véltelek,
Mint Te magadat véled.

liidiiia 2008.06.25. 01:48:56

jóéjtet :-)


tulok, eztet már csak holnapra, vagy amikor ráérsz: de itt nem értem pontosan mire gondolsz: "Na ez kb. a legalja is lehet valaminek. (Lásd még: rutin róka) Persze lehet a csúcsa, vagy a platója is."
+ ez a szöveg jó!!! :-)


no, akkor itten is szunya :-)
egyben lapinak jóreggelt :-)

lapi 2.1 2008.06.25. 06:51:28

:DDDD ezt 5-kor olvastam. szal majdnem non-stopban ment a kocsma. :DDD

good morning, akkor én is. húzok is zuhanyozni és irány a bűnös város! :DDD

ma nem szarakodhatok, a meccs után értelmét vesztené a post. szal, ahogy hazaérek - rohanok is befejezni.

lapi 2.1 2008.06.25. 06:54:01

gecc et, bocs, de mi adminok úgyis telós kapcsolatban állunk, majd felhívlak napközben. most viszont meló. m'kay?

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.06.25. 07:20:37

Szióka Lapikám, jó reggelt Neked, és Mkinek!

Csak jöttem, mert illik, és nem azért, hogy nógassalak:)

Lidi és Tulok dumcsija érdekes, mint mindig. Majd, ha lesz időm/ napközben nem szokott, szabadságolásokkal terhelt melóhegyek/ szóval bécsatlakoznék majd pár szó erejéig.

Pááá, és üdvözülés!:))

Gecc 2008.06.25. 08:50:58

Jo reggelit!

Az a budos szomszed uj kedvenc zenet talalt maganak, oszt azt hallgatta egesz reggel. Hat elet az ilyen? :-D

test subject#28 2008.06.25. 09:18:38

morgen

thx az infót tulok legalább tudom hol keressem a részleteket, mert belefeküdni nem mostanában fogok az tuti :D

hölgyválasz 2008.06.25. 09:26:22

Az attól függ Geccem.... Hogy milyen az a zene!
Pavarottit is hallgathatta eleget a szomszédja gyakorlás közben....:)
/ na őt lehet, hogy nem, hektárnyi bitokán, de a mi híres operaénekesünket - aki azóta már meghalt szegény- Gregor Józsefet láttam egyszer a tv-ben, pont erről beszélt, a szomszédjáról, aki zohorált eleget, pedig ingyér ő jutott a neves basszushoz, és mégis csak azt érezte : basszus!:))))/

Üdv vár a Tiédben is:)

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.06.25. 10:25:27

Bréking!!!

Kiszeretkezett meleg van.
(hogy Malac szóhasználatával éljek... :)

És most be kell mennem az egyetemre, csak azért, hogy az indexet átjuttassam A-ból B pontba.

Nehéz az élet.... :D

Tegnapi távolmaradásom oka, hogy a Civilizaion IV teljesen magába szippantott. 15 óra játék után kiderült, hogy innen már tuti elvesztem a meccset. A németek hiába hódították meg fél skandináviát, hiába foglalták el Párizst, és Madridot, az oroszok egyszerűen annyian vannak, hogy ha egy kicsit megindul, akkor összeroppant.
(nem tudom, van-e ennek valami jelentősége egy esetleges német-orosz döntő illetően)

Ráadásul nálam még vasút sincs, a kínaiak meg már az űrhajójukat építik... :DDD
Úgyhogy azt hiszem most egy időre elég volt ebből a stratégiai játékból.. :)

Gecc 2008.06.25. 10:31:47

Csa Nonest!

Monnyuk en soha nem szerettem a Civilization-t, mert korokre osztott jatek, de ha nem megy neked sem annyira, javaslom terj vissza mondjuk a Warcrafthoz, ott nem kell vasutat epiteni, meg urhajokat. :-D
Viszont a Troll igen viccesen monnya, hogy "Ágád áx for ju" :-D

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.06.25. 10:38:24

Nem megy rosszul, ez most eggyel nehezebb szint volt, mint amin szoktam játszani.
(az eggyel könnyebb szinten egész Eurázsia a németekhez tartozott... :D
Annyiból csalás a dolog, hogy nem lesz "okosabb" a gép, hanem egyszerűen csak gyorsabban tud fejleszteni, meg építeni.

Ha még egyet játszom ezen a szinten, akkor Roosevelttel leszek, É-Amerikában csak az inkákat kell elfoglalni, és utána Mexikó környékén jól védhető.

Amúgy a realtime játékok közül nekem az Age II volt a kedvencem. Az első, amivel játszottam életemben, az a Dűne, a 2., ami szintén meghatározó volt, az a Starcraft.
A warcraft valahogy kimaradt az életemből... :-]

Amúgy itt is aranyosan mondják, hogy "vászmöhtenzíí?"... :)

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.06.25. 10:44:45

Gecc, akkor legyünk következetesek, az igazi stratéga egyértelműen a Call of duty-val játszik... :DDD

Gecc 2008.06.25. 11:12:58

Nonest

A Dune nekem is megvolt, de meg az 1. resz. A masodikkal nem toltam. Kezdtem anno a Warcraft 1-gyel, le sem tudtam tenni. Allandoan a haveromnal logtam, mert csak neki volt PC-je... huuuude regen volt, te jo eg!
Aztan Warcraft 2, Starcraft, Warcraft 3... mellettuk a Diablo 1 aztan 2. Nemtom de en valahogy leragadtam a Blizzard jatekoknal. Annyira bejottek, hogy aztan masok jatekait nem nagyon probalgattam. A Civ. 1 volt meg, de csak proba szinten.

CoD... az egyik rts lovoldozos, amit a legjobban szeretek. Kar, hogy a 4 nem jon be a gepemen, es most nincs kedvem kicserelni azert a PC-t, hogy menjen rajta. Januarban tettem erre lepeseket, egy videjokartya cserevel, de aztan kiderult, hogy csak a NFS ProStreethez eleg, de az legalabb nagggyon megy. A kartya jo lenne, de a gep maga keves a CoD 4-hez, tobb penzt meg most nem koltok ra, mas projekten vagyunk. :-]
Egy nagy jatek meg a Medal of Honor, aminek pl az elso reszet mar nagyon sokszor vegigjatszottam, holott mar kivulrol tudom, de van benne valami, ami aztan a tobbi reszben nincs meg hangulatilag...

Manapsag inkabb a NFS-del jatszom, MW es ProStreet, vegigtoltam mar oket parszor, de ezeket sem tudom megunni, foleg a MW-ot... rendoroket nagyon jo gyakni! :-D

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.25. 11:31:46

Hihhetetlen mire képes a civ4! :))
Szimultán nyomultunk egy komplett 7végén keresztül egy barátommmal, és végül csak a görögök maradtak mert ugye egyetlen rendes győzelem a world domination.
Évekig építettük az atomarzenált amivel porrá kívántuk rombolni (a környezeti károkat és katasztrófákat leszarva) a görögöket.
Nos az ominózus körben ledobtunk kb 15-20 atomot a görögökre... Sokminden nem maradt belőle, mire a következő körben megnyerték a görögök cultural victoryval mert kész lett a kurva world wonder...

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.25. 11:41:47

Hmmm ha az imént egy kicsit sokszor hangzott el a görög szó, hát bocsesz :)))

liidiiia 2008.06.25. 11:59:29

test, de ha valaki visszafelé is elolvassa a kommenteket, (márha erre utal lapi frissen felkerült figyelmeztetése a tetején, hogy "vigyázat, szélsőségesen liberális"), akkor pont a görög-teli hsz tartalmazná a legtöbb magyar szót, persze csakha nem tetted volna többesszámba őket. :-)

Gecc 2008.06.25. 12:43:30

Test

Ebbol is latszik, hogy a kutyabol lehet szalonna.
Ha pl politikara vetitenenk le, akkor mondhatnank, hogy Orbanek epitik a sok atomot, hogy Gusanyit jol bezuzzak, megszorjak ugyan, ez tortenik most, de 2010-re megepul a Hungary wonder, es a maszop nyer. :-D

Lapi, jol latom? :-D

Amugy meg ne foglalkozz a gorog szoval... az Es megint duhbe jovunkben biztos tobbszor mondtak, hogy Paragulisz a Gorog! :-D

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.06.25. 13:13:42

Hát igen, az egyetlen értelmes győzelem tényleg a dominésön.
A legértelmetlenebb meg az űrhajóépítés, valahogy sose tudtam azonosulni azzal, miért jó az, hogy valaki összetákol egy űrhajót, és elmegy vele jó messzire... :)

Test, te Beyond The Sword-öt tolsz, vagy az alap Civ-et? Te tudtál nyerni Prince fokozozaton, vagy Noble-ön szoktál játszani?

Én még az alappal játszom, úgy vagyok vele, hogy ezzel is elszórakozok, aztán ha megunom, még mindig be lehet majd gyűjteni a kiegészítőt.

Re: Gecc
Hát szerintem Fletóék már megnyerték az egész meccset a Cultural Victory-vel, ami a 200 millás kormanyszovivo.hu által generált kultúrapontoknak köszönhető... :DD

liidiiia 2008.06.25. 13:26:36

nonest, kultúrapontok: :-DDD ,
te is az a jobboldali vagy, akinek őszintén drukkolok, hogy az maradjon, mert nagy jobbos poénokról maradnánk le különben. persze állandó gyanúm, hogy vajon jobboldali maradnál-e, ha nem drukkolnék ennek ennyire... :-D

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.25. 13:46:41

Megnyugodtam lídi! Nem kicsit, nagyon. Bár a hszed teljes dekódolásán még dolgozik az erre szakosodott részlegem! ;) Most pedig elkezdem elolvasni visszafelé a háesszeket hogy megérthessem rejtett értelmüket.
Ez pl. furin hangzik nonesttől: "kankot nop a rút luk"
"kankó" - ez tudom mi, :) nemi betegség, a végén tárgyraggal
"nop" - ez ismeretlen
"a" - a
"rút" - tehát randa
"luk" - muff, muph
Kb sejtem mit akarhat mondani ezzel nonest, de biztos hogy nem a kultúrapontokra gondolt!

Gecc most hogy tudatalatt lelepleztem gusányit, kérdem én magamtól, vannak tudatos eredményeim? Remélem nincsenek! :D

Non est, én szigorúan BTS-t tolok
néha bejáccik egy kis alpha centauri...
Prince-en eddig csak ketten tudtunk nyerni, barbármentes vidéken, ráadásul elég közel is voltunk egymáshoz, így ha vki nagy bajban volt, tudtunk segíteni. Az AI-val kapcsolatos észrevételed maximálisan támogatom! Mikor először olvastam a szintek közti különbséget nem akartam elhinni. Több arannyal kezd a gép, és egyéb cheatekkel nehezítik. Ahelyett hogy a furmányosságára gyúrnának rá... szép álom...
Amúgy default beállításom kb.: noble fokozat, huge map, epic gameplay, random vízszint, random terepviszonyok, random éghajlat, raging barbarians, 5 random gép. Volt hogy a barbárok befoglaltak egy kisebb kontinenst (ja igen random kontinensek) mire odahajóztam :D.

Ez a 200 millás honlap meg.... BASSZÁK MEG! Ilyenkor tudok örülni, hogy még életemben nem szavaztam senkire. :)

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.25. 13:49:32

lidi most mi olyan vicces, biztos neked is vannak érzékeny kultúrapontjaid :D
másnéven kultúrazóna

Gecc 2008.06.25. 13:59:08

Test

Gondoltam Lapinak kedveskedek egy kis megszemelyesitessel... :-D

Ahogy meg mondod, a kormany megbaszhatja. 200 millat egy ilyen semmitmondo szarra elkaszni, ami nem is mukszik jol minden keresoben, hat faja. Kivancsi lennek kinek a zsebeben landolt a zse!

liidiiia 2008.06.25. 14:06:56

test :-DDD ,
no, az a baj, szerintem, hogy összevissza keveredik az absztrakt és a konkrét sík.
így aztán nehéz igazi bal (vagy jobboldalinak) lenni, mert noha az absztrakt értékekkel azonosul az ember, a konkrét valóságban de meg aztat találja, hogy félvállról vett absztrakt szimulációs játéknak hiszik a konkrét poli-tikkusok a konkrét first life-ot, de ugyanakkor meg lenyúlják a konkrét pízt: ha a játékukkal lóvét is "nyernek", nem esik le nekik, hogy az ahol műxenek, az nem absztrakt szimulációs játék mégse nem.
izé, itt nincs elég meleg, talán az tesz be a szürkeállományomnak. :-)

liidiiia 2008.06.25. 14:10:00

test, az előző válaszom még az előző hsz-re ment, eztet a kérdésedet lehet nem értem. vagyishogy én viccesnek találtam aztat, amit nonest mondott, de úgy viccesnek, hogy annak vala rendesen éle is, és igazsága is. ez az, amikor kínjában nevet az ember. most persze nem tudhatjuk, hogy viccesnek is szánta-e télleg, vagy az én fantáziám önjár, ami előszok fordulni, bevallom. ollyalllly :-)

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2008.06.25. 14:10:19

test:
"nop" = no persze (röv.)

És akkor most kezdhetem én is desifírozni az összes hsz-t? Meg játsszam le visszafelé minden lemezemet, mint a '70-'80-s években az amerikai egyházak, hátha valamelyikből kijön, hogy
"Tulok, ne igyál több sört!"?

test subject#28 2008.06.25. 14:28:16

ok lidi rendeztem soraimat :)

TULOK THNX!!!!!
tehát nonest rejtjeles üzenetének megfejtése: Parasztbácsi a fejét vakarva kijön a rendelőből, olvasgatja a diagnózist:
Kankót? No persze! A rút luk!

liidiiia 2008.06.25. 14:46:13

tulok: :-))))) , Xnht si né
+ rös: :-DDD
+ nade ottan lehet meg is kell állítani az üzenetkeresést, a te sörödnél, mert azután meg biztos lenne olyan mondat is, hogy "lídi(a) drága gyermekem, törekedj jobban a normalitásra, hátha időnként még sikerül is!". :-)

test: :-)

test subject#28 2008.06.25. 15:00:58

((((: !nöjassziv ipaL erim ,tti zsel zsoák zséK

lapi 2.1 2008.06.25. 15:23:59

csákány emberek!!! :DDD hazaértem és azonnal rohanok post-ot befejezni. ezekből a kommentekből én már úgysem értek semmit. jobb ha mielőbb a focira és szexre terelgetem a figyelmet. (most hallom, hogy este a törököknél a gyúró is bekerült a kezdőbe és a szakács lesz a cseréje. )

whipy 2008.06.25. 17:02:44

www.youtube.com/watch?v=bL6KqPgXfgI
www.youtube.com/watch?v=jZsHNkAJBDU
na lesz ilyen jul.11en a balatonon. jon valaki???

liiidiia koszi h meg irsz cs jelezd h hova, h el tudjam olvasni(:
amugy mar nagyon kivagyok mintafos hiszti is van meg cs ugy spontan folyik a konny a szemembol egyfolytaban. ugyh kurvajo. mindenkinek mar nyar van megminden en meg 40fokban tanulgatok. nemigazan erzem effektivnek de ezvan most.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.25. 17:10:39

"jobb ha mielőbb a focira és szexre terelgetem a figyelmet."

szex és foci?

C. Ronaldo már nem bassza be a hálóba uccse!:-))

Bocska az alpárért!;-)

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.06.25. 17:21:43

Sziasztok!:)

Szegény Lapi..... Ebben a dög hőségben....
Ezekután igazán elmondhatja : na gyerekek, végre sikerült kiizzadnom az új posztot!
Már csak az a kérdés, melyik fertálya lett közben nedves?:))))

Gecc 2008.06.25. 18:23:25

Whipy

Huuude nagyon hivtak es mar mondtam is hogy megyek... aztan eszembe jutott, hogy 5-12-ig nyaralunk. Es nem a Balcsin... ugyhogy sajna nem. Pedig a Massive Attack-re nagyon elmentem volna, es meg sok masik is erdekelne.
Pedig de regen voltam mar fesztivalon. Talan 4 eve voltam uccsonak a Szigeten? Valami ilyesmi idorendrol lehet szo...

liidiiia 2008.06.25. 18:36:20

szia whipy, jaj, nagyon rosszul hangzik, amiket mondasz!!! persze nem tudom megállni, hogy ne próbáljak valamit írni, de azért leginkább azt, hogy legyen már vége a félévednek!!! na a gyakorlati tippem, ami nekem szok segíteni, ha kivannak az idegeim, hogy belecsobbanok egy kád kellemesen meleg vízbe, amibe rakok rendes sót, egy negyedkilónyit, és min 20 percig ott dekkolok (de csak annyira melegben, hogy nem dobogtatom agyonra a szívemet persze). vagy ugyanez, félórácska melegvíz usziban. nekem ez nagyon lenyugtatja az idegeim rendszerét, tényleg tök komolyan pihentet. a 20 perc azér fontos, mert addigra átbillen az ember valahogy, szóvalhogy én speciel olyan bő 10 perc után kezdek el csak leengedni. (van, hogy ilyenkor rettenetesen türelmetlen vagyok, és állandóan eszembe jut ez-az, és ilyenkor aztat szoktam csinálni, hogy rendesen a ruhámban, így farmerben, pólóban ülök bele a vízbe, mert akkor tudom, hogy annyira csöpögnék, a ruhában ha állandóan kijönnék a vízből aztán ide-oda mászkálnék ezért-azért a lakásban 2 percenként, hogy emiatt aztán kibírom a 20 perc dekkolást a vízben.)
nem lettem készen még azzal, amit írtam neked, de 95%on állok. minden minden minden minden jót neked!!!!!!!!!!!!!

én asszem nem leszek júl.11-én otthon sajnos, de még nem dőlt el, hogy a nyár hogy alakul.

------------

test, remélem, hogy neked "csak" rossz napod van ma, persze a csak-ot extra-extranagyon idézőjelbe rakva. vagy lehet én érzem csak eztet, mer a paranoiám aktiválódik. szóval remélem semmi komoly. vagy magammal se semmi komoly, ha meg csak az én paranoiám aktív. szóvalhogy érted.

na mi elmentünk németeknek szurkolni az egyik helyi kocsmában, a h.társ kívánságára, én meg majdcsak kibirom. mindenesetre, akkor min 3an nekik szurkolunk. :-)


szép estét mindenkinek!

Gecc 2008.06.25. 19:17:55

Lidia

Meg szerencse, hogy nem Ti vagytok Gergely es Evike, mert biztos lenyulna a gyermeketeket (ha lenne) a gonosz Jumurdzsak, mikozben a meccset nezitek es izgultok. :-D

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.06.25. 19:29:27

Bekukk, Lapi nincsen ? Kotol még?
Hát ja, gondolom....
Pedig a meccs előtt végeznie kéne!:)


1/2 9 -től moziba megyek, úgyhogy itt jegyzem meg, nem tudok vendéglátni vagy 2 órán keresztül!
/már lassan olyan kényszerem lesz beszámolni lépéseimről, mint egy házsártos férjnek!:))))))/

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.25. 19:31:38

áhh lidi tök átlagos napom van :)
ilyen szarul nézek ki, vagy miért? :D
Múltkor is, álltam sorba egy szendvicsárusnál, erre odajön egy néni, hogy jól vagyok? nem akarok elájulni? rosszul lenni? Há' nem asszonyom semmi bajom, majd beállítok valami napos háttérképet hátha jobb színem lesz. :)

h.társad nemes céljait pedig támogatom, bizony elfér a szurok a németek oldalán mert ezek a törökök meg vannak veszve! Persze sima 2-0 lesz a németeknek...

Gecc 2008.06.25. 19:37:50

Holgyi

Lapi ahogy elneztem, meg delutan mondta is amikor beszeltunk, az uj poszttal foglalkozik. Valszen elegge kemenyen raallt az irasra... :-]

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.06.25. 20:08:15

Nemsokára kezdődik a meccs, új poszt még sehol...
Aggasztó a helyzet.
Az egyetlen reménysugár, hogy a "szélsőségesen liberális" helyett megjelent egy vúdielen-idézet.

lapi 2.1 2008.06.25. 21:29:47

megkésve már, de törve nem - KÉSZ VAN!!!!

jenőke 2008.06.28. 12:11:22

lapi!
CHE naplóját ne hagyd figyelmen kívűl. Ez csak tanács.
süti beállítások módosítása