Bookmark This Site

COMING - ÚT

"Ingrid Sjöstrand svéd költő Néha csontvázakról álmodok c. gyerekversében az anya megpróbálja megvigasztalni a gyereket, hogy "csak álom volt". Mire a gyerek: "Mintha sokat segítene, / hogy a szörnyűség itt belül van / és nem ott kívül." Ha a természet működésének fegyvertárában (sok más között) valóban megtalálható a káosz is, akkor nem csoda, hogy a káoszelmélet jelenségeibe lépten-nyomon beleütközünk - akár a külső természeti világban, akár saját belső világunkban. " Mérő László

Friss topikok

  • Gecc: Torrente is ezt a szarhazi Barcat szerette, nemde? Ehhh... hajra MU! (2011.05.28. 21:58) A vizsgálat lezárult, felejtse el!
  • Gecc: @hölgyválasz: Szia Holgyi! Mindenki megoregedett vagy nemtom, de az biztos. :-D (2011.01.31. 22:24) szöveg nélkül
  • jaegtoer: @lapi: Szia Lapi! Csak most látom hogy az szdf-fel kokettálsz. Az lmp már nagyon más? Üdv. (2010.02.02. 07:42) Elkúrtátok...
  • lapi 2.1: nem vagyok benne biztos, hogy vajon akad-e még bárki, aki olvassa a blogomat. mindenesetre csinált... (2009.10.28. 18:43) agycétén
  • lapi 2.1: bár gyurcsány iránti elkötelezettségünk továbbra is szilárd, mint a márvány, de a peresztrojka nev... (2009.06.05. 10:35) szezonzáró

Maffiózók

2008.08.17. 20:00 lapi 2.1

Az igazságot az ember nem magának mondja meg, azt mások mondják meg nekünk.
  Antoine de Saint-Exupéry

 

ma is nagyon korán keltem.

akár 2005. május 2-án, hétfőn.

azon a hétfői napon kezdődött a tárgyalás sorozat r. lászló és társai ellen.

ma kezdődik z. jános és társai ellen.

mindkét ügyben egy "társat" védtem.

a címet meg persze kedvenc tévé sorozatomból vettem, ha már a média ilyen nagy hatalom.

 

ezt a blogot persze akárki olvasgathatja - bírótól bármelyik vádlott nagymamáján keresztül a postásig...

vékony jégre merészkedtem, amikor elhatároztam, - "belülről" tudósítok a perről.

vállalom, mert csakis rajtam múlik, hogy betartok-e minden kényes írott és íratlan etikai szabályt.

meglátjuk.

ez a post tehát szándékaim szerint tárgyalási napról tárgyalási napra bővül.

 

1. nap (2008.10.08. szerda)

 

rengeteg fotós és újságíró.már az első szünetben elmennek a sajtó munkatársai. ilyenkor nem irigylem az ügyészeket. kötelező felolvasni a vádiratot.ma ezzel nagyjából el is megy az egész nap. szerencsére web'n'walk eszközömmel bírok netezni, szal nem unatkozom. megtudtam továbbá, hogy a mai kte - reac meccs nem 3-kor, hanem 5-kor kezdődik. fontolgatom, mint anno horváth balázs a tömegbelövetést, hogy kimegyek öreg barátaimmal. magyar kupa, tét a 8 közé jutás. határeset, mert azért mégsem egy bajnoki derbi. 

breaking news:

Csányi Sándor eladta az összes Mol-részvényét. Az OTP vezére egyben a Mol alelnöke is. Sem a Moltól, sem az OTP-től egyelőre nem kapott az [origo] választ arra, hogy miért értékesítette Csányi a papírjait. Az OTP kereskedését 9 óra 49 perckor felfüggesztették a Budapesti Értéktőzsdén, előzőleg több mint 8 százalékot esett a részvény. A Molt 10 óra 1 perckor függesztették fel a tőzsdén.

ennek semmi köze ügyan a jelen perhez, viszont pont most olvastam az origón. (teljes cikk + kommentek)

ennek sem, de az ügyész még csak a 65. oldalnál jár a felolvasással, szal böngésztem tovább:

már kárpáti gyurikáról is kiderült... valójában nincs nekem ezzel semmi bajom, de akkor miért ilyen aktív az ember a közéletben?

éhes is vagyok és még csak fél 12...

plusz az ország legokosabb és legszebb ügyvédnője ül mellettem:

 

már haza is értem. átöltözök és rohanok a kupameccsre. hajrá kte!!!

folyt. köv.

73 komment

Címkék: igazságszolgáltatás maffiózók zuschlag ügy

A bejegyzés trackback címe:

https://lapi.blog.hu/api/trackback/id/tr16620219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelikán · http://ferologia.blog.hu/ 2008.10.08. 07:07:03

Szia Lapi!
Szép rövid poszt egy szuszra elolvastam, szerintem ne bővítsd, míg ez van felül minden rendben lévőnek látszik körülötted.
Üdv Pelikán

lapi 2.1 2008.10.08. 07:10:32

ez a post szándékaim szerint bővül, szal még elolvashatod néhányszor, ha érdekel a sub. na megyek zuhanyozni, a kutyát már megsétáltattam, mégpedig nylonzacsival! :DDDD

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.08. 11:31:30

Ne csináld, Lapi! Féltelek!
Nálam már megtörtént, hogy azt hittem, erős vagyok, mint az oláh ecet és csalánba nem üt az idő vasfoga ... aztán ráébresztettek, hogy á, dehogy!

lapi 2.1 2008.10.08. 11:58:56

szia rokica! gondolod, hogy horn nyuszi kiugrik az ágyából és előszedi a dobtárast? :DDD

vagy ez a horváth/tóth 3/3-as alakulat rámront, ahogy a baloldal szokta tenni a nemzettel? :DDDD

lapi 2.1 2008.10.08. 12:00:40

de azért kösz az aggódásért. télleg.

www.youtube.com/watch?v=9Y7CQfAH93E

liidiiia 2008.10.08. 12:11:30

lapi,
öööö, én is úgy érzek, mint rokica.

de mindegyikünk viseli saját sorsának terhét, húzza annak hasznát, szóval nuku jogom van beleszólni máséba persze. csak elmondtam ezt az én érzésemet.

lapi 2.1 2008.10.08. 13:26:09

szia lidia!!! :DDD

jogállamban élünk, vagy mi a szösz! :DDD

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.08. 15:00:07

"jogállamban élünk, vagy mi a szösz!2

Drága Lapi, én egyre inkább a "vagy mi a szösz"-re tenném a voksom.

Gecc 2008.10.08. 16:14:30

En mindig is aszontam, a rosszakat el kell itelni, akik bunosek szenvedjenek.
:-D

lapi 2.1 2008.10.08. 16:16:23

ez valójában egy unalmas tárgyalási nap volt, hiszen annyi történt, hogy az ügyészek felolvasták a vádiratot. jövő kedden kezdődik az érdemi munka.

persze ha tökszar lesz az ötlet, abbahagyom, mert első a virtu kocsma. :DDDD

akkor hajrá szösz!!! :DDD

lapi 2.1 2008.10.08. 16:19:03

hahó gecc et!!! :DDD

te még fiatal vagy. azt látom, hogy lesz még egyszer népi ülnök belőled. :DDD

locsolólány 2008.10.08. 20:59:28

Szia Lapi!

Hat en meg annyira felvidulok, ha latom, h hianyzik vkibol a felelemerzet! :) Direkt nem irom, h "egeszseges felelemerzet", mert egyaltalan nem tudom megitelni, de annyira kellenek az ilyen te-fele figurak!!
Nekem nincsenek kulonosebb illuzioim se a szosszel, se a jogallammal kapcsolatban. Ha vannak illuzioim, akkor azok inkabb arrol szolnak, hogy boven vannak, akiknek helyen van az esze meg a szive is!
Szoval hajra Lapi! :)

Es meg atlepve az idokapun, hellot intek gecc nü-nek is... :)

liidiiia 2008.10.08. 22:22:32

sziasztok :-)

lapi, szia :-) , htárs aztat mondja, hogy én túlspilázom eztet, és te bátor és nem vakmerő vagy. nem az első eset, hogy nem tudunk vele valamiben megegyezni, lévén ő is egy nagy idealista, mint te, de pont olyan makacs, mint én. vagy lole. vagy gorn kapitány... :-)))) (én persze szurkolok, aminek szurkolok, rokicával egy frontot tartva, de beleszólani azért semmilyen formában nem fogok! :-) )

lole :-) : gecc n.ü. 2-őt fog min visszainteni! :-D

tulok, ne kímélj!!!!! :-) ki volt az oszifő???? :-)

jóéjtet nektek :-)

lapi 2.1 2008.10.09. 08:46:00

jó reggelt! :DDD

hát lidia, attól tartok, a htársnak van igaza ezúttal. félelem még most is van bennem. sőt rettegés, ha az a vari ugrik be, hogy egy ilyen per alapvetően nem érdekel senkit a kocsmából, szal unalomba fullad ez a kísérletem. erre persze most is megvan az esély.

az én melóm is pont olyan szakma, mint másé. és ebből a szempontból mindegy, hogy úri szabóról, szívsebészről, vagy éppen büntető ügyekre szakosodott ügyvédről van szó.

most érdekelne valakit, ha arról postolnék, hogy különleges szabásminta szerint fogom megcsinálni a szabóműhelyemben gipsz jakab úr új gatyáját?

ugyanakkor ennek a cuslág ügynek kétségtelenül van egy politikai stichje, hiszen magát fletót is kihallgatták az ügyészek, s ez nem egy "protokoll" kihallgatás volt, az biztos.

most szólok, amikor eljön a tárgyalásra, dedikáltatom vele a folyosón debreczeni könyvét.

lesz egy percem, hogy kinyaljam a seggét a miniszterelnöknek, tehát azt fogom mondani a bemutatkozás után:

"miniszterelnök úr! buddhista lévén abban hiszek, hogy ön kossuth lajos reinkarnációja. számottevő vagyon hiányában azzal szeretném biztosítani ükunokáim unokáinak anyagi biztonságát, hogy ezt a könyvet rájuk hagyom. ha számításim bejönnek, 500 év múlva ez a kötet kurva sokat fog érni. persze csak ha valami frappáns szöveggel dedikálja. "

na most két lehetősége lesz a fickónak:

1. beugrik neki valami jópofa duma, s én máris királyként dőlök hátra este a fotelban.

2. nem ugrik be, s emiatt hülyén néz rám. ekkor én azt fogom javasolni, hogy nyugodtam írja, főnök: "közép-európa legjobb ügyvédjének kiváló tisztelettel: gy.f. min. elnök.

na ez esetben, megyek a fotóshoz: kinagyíttatom, bekereteztetem és máris kint lóg az irodám falán.

sok kolléga kirakja a diplomáját bekeretezve az irodában. azt szoktam nekik mondani: "de jó neked, te tanultál az egyetemen, én piáltam, csajoztam, buliztam orrvérzésig. persze, hogy "rite" lett a vége, fényévekre a "summa cum laude"-tól. azt meg mégsem kereteztetem be, különben is fingom sincs, hová pakolta el a baromarcú anyósom kébé 15 éve. :DDD

mondjuk tarthatnék ovitól, bár helyben egyetlen fideszessel sincs semmi személyes bajom. az egyik régi helyi fidesz ogy képviselő pedig 90 után évekig volt világnagy haverom a mozgalomban (szdsz). fel sem merül bennem, hogy valaha, bármilyen szituban ártani akarna nekem, ahogy én sem tennék soha ilyet vele.

ez olyan, mintha pl. nonestnek, vagy hölgyinek akarnék ártani, vagy ők nekem. ezt vicc lenne még a leghalványabb formában is feltételezni egymásról.

ps: a post dinamikus lesz, de ma is meló van, bossza meg. nincs időm szerkesztgetni most. pl ági videóját azért tettem bele, mert mutattam, milyen jó dolog bloggolni, meg guglizni. ő meg úgy megörült, hogy megtaláltam a bethlen interjút. mondtam, ági, direkt bennhagyom a postban egy ideig, hogy megnézhesd otthon, azt mondta, majd leírják a kommentelők, hogy milyen rosszul beszélt. mondtam, fogadjunk? ide csupa baromi jó arc szokott beugrani. ebben a kocsmában a vendégek okán nem kell kiírni, hogy pl. köpködni, fingani tilos etc. :DDD

lapi 2.1 2008.10.09. 08:57:28

thx LL a buzdításért. tegnap a sajtó néhány képviselőjének (szinték ezer év óta ismerem őket) már megadtam a blog címét, mondván: "most majd ráfaragtok a sok a hazugságra, mert én a tárgyalás közben nyomom a tudósításokat a perről!" röhögtek, ahogy én is. :DDD

persze magamban kell biztosnak lenni, de kérdem én, kiben bízzon meg az ember, ha pont saját magában nem képes? szal nyilván nem élhetek vissza azzal a ténnyel, hogy a bírótól az ügyészeket mindenkit ismerek már régóta. nyilván beszélőviszonyban vagyunk.

ergó ők is pontosan tudják rólam, ahogyan én is tudom róluk, hogy soha nem keverjük össze a személyes kapcsolatot a munkával.

gondolom, ha pl két operaénekes összefut a tescóban, nem énekelve fognak egymással beszélgetni pár percet. :DDD

lapi 2.1 2008.10.09. 09:01:44

hanem egy perc alatt ledumálják, milyen kapitális nagy barom a harmadik operaénekes!!!! :DDDD

persze csak ha magyar operaénekesek.

ha olaszok, akkor agyba főbe dicsérik a 3.-at, mert van annyi eszük, ha vele is ezt teszik majd a háta mögött, akkor mindenki jól jár. és legyünk őszinték, a digók ma is nagyon spicccen vannak a műfajban. na nem a maffiára gondoltam! :DDDDDDD

hajrá itália!!!! :DDDDDD

liidiiia 2008.10.09. 10:53:33

szia lapi :-) , akkor nincs más hátra, mint előre! :-D

ne vedd le sztem aztat a videjót a munkatársnődről. nekem lövetem nincs (hogy stílusos legyek :-D ) az ilyen ügyekről, stb., szal fogalmam sincsen igazából, hogy mit mond, a felszínes véleményemet ismeretek totális hiányában meg megtartom magamnak. de tervben van olyan projektem, hogy nem 15 és 30 közötti emberekről, akik valahogyan természetesen harmonikusak és szépek, szeretnék egyszer fotósorozatot, portrékat. fura, hogy ma már élhetünk 80 évet, sokan ennél többet is, és ebből 15 év van úgy idealizálva, hogy mindenki (most) úgy akar kinézni, mint azok a korosztályok, 15 és 30 között. ez azért is érdekes, mert pl a 2 világháború közötti szépségideálok nemcsak a fiatalokat, hanem a felnőtteket és a gyerekeket is tartalmazták, akkor szélesebb vala a spaletta. a gyerekek között is megvan a maguk korosztályának a szépsége, és ott is megvan az a harmónia, ami annak az életkornak felel meg, és ott meg nem az annál idősebbnek. nah, de ezt a projektet nem ma kezdem el gőzerővel, bár már van 1-2 képem, van 1 nagggyon jó is, de asszem majd lassacskán haladok vele.

szép napot mnkinek! :-)

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.09. 14:19:06

„2. nem ugrik be, s emiatt hülyén néz rám. ekkor én azt fogom javasolni, hogy nyugodtam írja, főnök: "közép-európa legjobb ügyvédjének…”

Hm, Lapikám, erről eszembe jut egy keserédes történet:
Hajdanában az egyik legkiválóbb napilapnál építettem a kapitalizmust egy csúcs csapattal a kezem alatt. Ez a történet a gengszterváltást követően úgy tíz évvel esett meg. (Két meghatározó napilap volt akkoriban, ez volt az egyik.)
A határon túlról jöttek ifjú emberek újságot tanulni. Engem a kör közepére állítottak és bemutattak nekik, mint Közép-Európa legjobbját a műfajomban – aztán a nyakamra ültették őket, hogy tanítsak, műveljek, nyissak elmét, tegyek bele fényt. Mert ha valaki, akkor majd én…
Úgy két évre rá egy nagypolitikai potentát megkívánta a lapot – más kérdés, hogy azóta sem lett az övé – de a beépített embere, a valamilyen módon frissen kinevezett vezérigazgató (a régi érdekes módon egyik napról másikra lapátra került) behívatott az irodájába és közölte, hogy holnaptól sem nekem, sem az embereimnek nem kell bejönniük dolgozni. Én csak néztem kikerekedett szemekkel (nota bene: azóta sem tudok talpra állni pszichésen és ennek következtében az egészségem is padlót fogott, a gyerekem is megszenvedte a néha a szó szoros értelmében vett nihilt) és azt kérdeztem, hogy miért??? Erre azon nyomban válaszolt is a drága, kultúrember lévén szó szerint az alábbi szavakkal:
- Mert túl jó vagy, bazmeg!

Magyarázatképpen: Ami megy, azt nem lehet egy marék mogyoróért eladni. Itt pedig ez volt a cél.

Tehát, kedves barátom, én azt ajánlanám, ne akarj a legjobb lenni. Légy a legkörültekintőbb és ne feledd el, soha nem az számít, hogy mit tudsz, hanem az, hogy kiről tudod azt, amit tudsz.

Gecc 2008.10.09. 15:34:31

Ugye mindenki latta tegnap az M1 hiradot es benne Lapit az "uj" laptojaval. Csak neki volt gepe az ugyvedek kozul. Mert halad a korral! Faja!
:-D

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.09. 17:10:08

Egyelőre csak ötlet, mindenesetre érdekes:
román-magyar EB-pályázat?

sportgeza.hu/futball/2008/10/09/a_romanok_velunk_akarnak_futball_eb-t_rendezni/

Fene tudja, lehet, hogy egy közösen megrendezett EB után jobb lenne a kapcsolatunk a szőröstalpúakkal... :DDD

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.09. 17:14:33

Lapi, szükségem lenne egy Fletó-szakértőre, aki váteszként világítana nekem a sötétségben... :DDD

Szóval van ez az adócsökkentés dolog. Most akkor kell vagy nem kell csökkenteni, vudu, vagy nem vudu-politika, és ami a legfontosabb:

Hány rigójancsit fogunk jövőre enni???*
:))

www.youtube.com/watch?v=18NurYweQSo


*Nonest szerint a fenti kérdésre nem az a frappáns válasz, hogy előveszünk egy 10 éves, gyűrött népszabót a sufniból, hogy de a zorbán ez meg az... :D

tulok 2008.10.09. 21:41:12

Jó 'stét!

Gecc: "M1 hiradot es benne Lapit az "uj" laptojaval"

Visszanéztem a videotárból. És tényleg. Azon röhögök, hogy biztos a posztot frissíti éppen. :)

lapi: nekem baromira nincs rossz érzésem ezzel a poszttal kapcsolatban. Nyilván tudod, mit mondhatsz el nekünk és mit nem.

Parti Ágnes nem beszél rosszul, én azt látom rajta, hogy a tudásbázisból folymatosan szelektálva kapja elő a releváns infókat, miközben próbál a laikusok számára is érthető maradni. Időkorlát és társai.

lapi 2.1 2008.10.09. 21:43:59

rokica, írtam egy baromi hosszú háeszt, aztán túl személyes lett, deleted. ehelyett megjött a nagyobbik lányom és hoztak egy linket. erre csináltam egy különkiadás c. postot. hosszú videó, de talán benne a válasz és te is csillogsz, ha jól érzékelem. :D

jaj, nonest. új világgazdasági helyzet, új költségvetés.

azt csinál fletó, amit akar, és simán hozza 2010-et. :DDD már az mdf is romokban, meg az otp részvények árfolyama is. :DDD

az szív, mint a torkosborz, akinek volt lóvéja ilyen hülye részvényeket venni a vérzivataros időkben.

aki szegény röhög, mint a fakutya, pedig a végén... de hagyjuk...

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.10.09. 21:52:02

Hali Lapi! No meg sziasztok!

Szerintem jópofa és eredeti ötlet volt Tőled a sorozatindítás, olyan lesz, mint egy folytatásos regény... Amit az élet ír persze...
A hsz-eket csak átfutottam, látom aggódó barátainkat, hát nem is tudom, talán spájzolnék néhány zabszemet jobb időkre, de szerintem nem kell túldimenzionálni itt nekünk semmit, azt gondolom, hogy hivatásod és a helyzet magaslatán állsz, /még így az elején mindenképp:)/és meg is bírsz maradni azon a per során végig. Meg valahogy olyanféle
"faszagyereknek" ismertelek meg, aki tudja, meddig mehet el...És nem csupán abban, amit itt elmondhat, hanem úgy egyáltalán, ismeri a szakma kereteit, annak néhol ingoványos, veszélyes vizeit....

Ez a Csányis cucc több, mint érdekes...
A Kárpáti Gyuri bácsin már meg sem lepődök...

A kolleganődet viszont nyugatsd meg, szimpatikus, kellemes jelenség, amellett értelmes besz. partnere volt Bethlennek, bár érdemi mondandóját nem tudom megítélni.

Szóval ne szabódj/ ha már épp ezt a szakmát emlegetted :)/ írjad csak a "moni-/mármint monitor/regényt" /tele-regény helyett ugye:)/ ülök majd előtte, és várom a fejleményeket,
ki-kit, mikor és miért, meg hogyan, érveket és kontrákat, izgi ez, mint maga az élet, de hisz épp ott játszódik, this is the life!

lapi 2.1 2008.10.10. 06:29:25

jó reggelt! :DDD

most nincs időm, mert megyek tárgyalásra. hétvégén befejezem a post-ot, mert ugye a lényeg lemaradt. baromi szar játékkel ixeltünk a meglehetősen gyenge reac ellen. persze ettől még továbbjutunk. :DDD

kis színes a hajnali sajtószemléből:

www.origo.hu/itthon/20081010-nepszabadsag-iratok-kerultek-ki-a-rendorseg-dolgozoitol-az-ud-zrt.html

btw. hajrá létra! :DDD

liidiiia 2008.10.10. 11:00:37

sziasztok! :-)
lapit hol lehet videón kikeresni? azt az új laptopot muszály megtekintenem!!!! :-DDDDD

én a véleményeimmel úgy vagyok, hogy nyilván nem értek mindennel egyet. ezt van, hogy el is mondom. de a másik élete a másiké, és onnantól kezdve, hogy a másik eldönti, hogy merre megy, már nem az én ügyem (ha az én sorsomat nem érinti, akkor pláne), és többet nem szólandok bele, sőt, ha tudom, mindenben támogatom.

a másik az, hogy én gyakran a biztos, óvatos utat szoktam ajánlani, mert van egy kis féltés bennem mások iránt. ám én magam, a magam életében gyakran nem ezt választom. :-)

liidiiia 2008.10.10. 11:49:09

tulok, még reagálnék az emeltdíjas műsorban szereplő természetgyógyászra mondott „tiltásodra”.

foggalmam sincsen, hogy az az illető jó természetgyógyász-e vagy sem. és most nem őt védem!!!!!!!!!!!!! (meg tisztában vagyok azzal, hogy emberek nézhetnek ki furán, sőt viselkedhetnek is úgy... stb)

ám én nem látom be, hogy miért kellene tőle elvárni, hogy egy kereskedelmi tv szerkezetét egyes egymaga átalakítsa (emeltdíjas hívások...stb), és azt sem, hogy miért ne élhetne azzal a lehetőséggel, hogy kap egy kis reklámot (ami ma így néz ki..., akár tetszik ez nekünk, akár nem). sztem a mai tv olyan, amilyen. sztem az sem a karrier csúcsa, hogy egy presser a zsűriben van egy kertévében, vagy egy kvalitásos szinész bugyuta játékokban vihog, de nyilván a pressernek is meg kell élnie valamiből, és ma a jogászok, közgazdászok és magán-sztárorvosok (+ 1-2 terület még, de nem sok) kivételével igen kevés tisztességesen megfizetett állás van, és sok un humán foglalkozásúnak igenis tök nehéz az élete anyagi szempontból, azaz nagy a létbizonytalansága. ha akkor csinálnák szinészek, gyógyítók...stb ugyanezt a ker-tévézést, ha igazságos lenne az anyagi javak elosztása (pl egy tanár...stb fizetése és egy közgazdász fizetése arányban állna), akkor lehetne őket "meghümmögni". végülis, sztem az a közgazdász (azért őket mondom, mert a kedves is az): aki ma felveszi azokat a fizetéseket, amiket, és ebből nem forgat valamennyit rendesen vissza (ad) olyan területekre, amik a társadalmi javak elosztása szempontjából igenis kihasznált („gyarmatosított”) területek (ahol emberek létével többé-kevésbé visszaélnek): ugyanúgy tisztességtelenül viselkedik, és ugyanúgy eléggé necces, az amit csinál, csak nem a nagy nyilvánosság előtt, hanem fű alatt él jól ebből a lóvéból... pont erről szól a mai pénzválság is, hogy jogszerűen is lehet tisztességtelennek lenni, csendben cinkosnak lenni egy (nem végzetesen, de azért eléggé) igazságtalan társadalmi rendben, és ezt lehet kicsiben is és nagyban is űzni. szerintem.

sztem azt, hogy egy "szellemi tanító" bölcsességével és erkölcsi kiállásával (ideértve akár egy életen át tartó anyagi küszködés felvállalását) rendelkezzen mindenki: nem lehet elvárni: nekem mástól. max magamtól, ha úgy tartom jónak, és ki is bírom, mellesleg.

azt, hogy tényleg leviszi-e a betelefonálók fájdalmát, csak a betelefonálók tudják, mi nem. és foggggalmam se nincsen, hogy jó természetgyógyász-e (sokkal több rossz van, mint jó, sztem), csak a jelenségre reagáltam, és arra, amit írtál. (és arra is, hogy télleg ne keverjük azt, hogy valakinek az értelmi képességei és az egyéb képességei összefüggésben vannak-e, nem lehet mindenki tök okos, de ettől még lehetnek hasznos készségei, lehet jó kosaras, csecsemőgondozó, színész...stb, és plussz a nem-okosoknak miért kellene egész életükben csendben maradniuk, ez az ő életük, ők így nyilvánulnak meg). aki pedig úgy érzi, hogy a természetgyógyászattal kapcs nincs elég tapasztalata, annak sztem érdemes egyet felkeresnie, egy _JÓT_, és a _saját tapasztalatból_ leszűrni azt, hogy akkor mi is az ő tapasztalati alapú álláspontja a témában.

amúgy meg persze-persze, az én naptáram sincsen tele az ilyen műsorok kezdési idejével. annál is inkább, mert én speckó egyáltalán nem nézek tévét. mert szubjektíve általában elég silánynak és lehangolónak találom a tv adások elég nagy részét, és semmi kedvem ahhoz a világhoz, de ez „csak” az én szubjektív érzésem-véleményem.

sztem :-)

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.10. 16:11:32

Szia Lídia!

Úgy tűnik van egy újabb téma, amiben különösebben nem értünk egyet, de sebaj, unalmas lenne, ha mindenki ugyanúgy gondolkodna... :DDD

Én nem tartom magam ateistának/agnosztikusnak/szkeptikusnak, de érdekes módon ami az ezotériát, természetgyógyászatot illeti tulajdonképpen egy oldalon állok velük. Azt hiszem talán a "természettudományos világkép" címke illik rám leginkább, ami nem azonosan egyenlő az ateizmussal... :DDD

Szerintem a minket körülvevő világ kiválóan leírható matematikai, fizikai összefüggésekkel, magának az életnek a mechanizmusa is elsősorban a biokémiával nagyon jól leírható.

Én az orvostudományra is mint egy objektív, egzakt, korrekt (mit mondjak még? :) területre tekintek. Nem véletlen, hogy akár 10-14 évig is eltart. amíg sikerül egy gyógyszert kifejleszteni.

Ami engem mérhetetlenül bosszant az ún. alternatív gyógymódokban, hogy önkényesen, és értelmetlenül használnak korrekt fizikai fogalmakat (energia, fény, rezgések), anélkül hogy bármi fogalmuk is lenne, hogy miről beszélnek. Ez önmagában még nem baj, középiskolai fizikai ismeretekkel nem rendelkezni önmagában még nem bűn, legfeljebb egy kicsit gáz. A dolog ott lép át a mégiscsak érdekes kategóriába, amikor valaki ezekből az áltudományos, maszatos izékből pénzt is keres.
(pl.: Egely)

Engem úgy különösebben nem zavar az ezotéria. Egy nagyon alapvető (spirituális) igényt elégít ki, amit én a magam részéről elfogadok, sőt kifejezetten jónak tartom, ha valaki nem a kufircolások és plazmatévék számával méri a saját életének minőségét... :) Ha néha eltűnődik olyan dolgokon is, amitől nem lesz kevesebb a gázszámla, és nem lesz olcsóbb a kenyér sem... :)

Csak akkor lepődök meg, amikor nekiállnak a már korábban említett energiákról, rezgésekről, fényről, stb. értekezni. (büntetésből én minimum végigszenvedtetnék ezekkel a könyvírókkal egy féléves "Rezgéstan" kurzust a Műszaki Mechanika Tanszék ajánlásával... :DDD)

Hogy röviden összefoglaljam: szerintem a XXI. században már nem nagyon illene engedni, hogy teret nyerjenek az áltudományos eszmék. Persze nem fegyverrel, törvénnyel kell ezt megakadályozni, hanem megfelelő fizika/matematika oktatással középiskolában. Ezért lenne jó, ha tényleg végeznének kísérleteket a sulikban, ugyanis elég jól illusztrálják azt a módszertant, amivel eljutottunk a szekértől az űrhajóig... :)

Attól a pillanattól kezdve, hogy Newton fejére esett az alma, és ettől kitalálta a három törvényét, szerintem illik a fizika/kémia/biológia jelenségeit tudományos módszerekkel (értsd: kísérletek, képletek felírása, bármikor bárki ellenőrizheti a kísérletet, megcáfolhatja, stb.).

u.i.:
1.)Nem állítom azt, hogy a világ csak és kizárólag a fizikailag látható, tapasztalható, leírható részből állna.
2.)Az ezotériával sincs semmi bajom, amíg csak arról szól, hogy valaki jobb legyen, megismerje önmagát, jobban odafigyeljen embertársaira stb. Szóval amíg útkeresésről szól.
3.)Lehet, hogy tényleg van "jó" természetgyógyász is, bár én inkább placebo-hatásnak tulajdonítom a sikerüket.
3)Az áltudományosság viszont zavar. :)

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.10. 16:23:49

Akinek van egy kis ideje, és jobban érdekli a téma:

vod.niif.hu/index.php?lg=hu&mn=archive&eid=76&sm=listevent

Ajánlom ezeket az előadásokat:
Mindennapi áltudományaink II.
Dr. Orosz László

Mindennapi áltudományaink IV.
Dr. Orosz László

lapi 2.1 2008.10.10. 18:34:21

sziasztok! a hétvégén majd valahogy gatyába rázom formailag ezt a per-postot, most kicsit hulla vagyok. ilyen szar tárgyaló nincs még egy az országban. alacsony álmennyezet, és semmi ablak, csak egy ajtó. na mindegy, télleg iszonyú nehéz lehet egy bírónak abban az épületben dolgozni. persze a nehéz belső körülményeket némileg ellenpontozza a megkapó környezet: hungária, thököly sarok, hátul a vasútállomás töltése állomással és vidáman zakatoló vonatokkal. azért megráznám a kezét a baromnak, aki ezt az épületet álmodta meg annak idején a pest megyei bíróságnak.

nagyon értem, amit mondasz nonest, viszont lidiát is. én csak a saját véleményemet mondom. na pont ilyesmiben, mint természetgyógyászat, ezoteria baromira nem hittem régebben, sőt röhögtem volna, ha akkor ilyesmit látok a tévében. most mondjam azt, hogy nem akartam hinni a fülemnek, hogy hányan jártak illegális jóshoz pl. amikor én melózni kezdtem. sohasem hittem volna, hogy egyáltalán létezik ilyesmi.

ma már azt mondom, hú vazze, innen már nagyon látszik a vége, tehát ha lehet használjuk még ki ezt az akármennyi időt és segítsük egymást, ha nem kerül irreális gürcbe. mert az biztos, hogy nem kerül, ha vigyorogva és nem viharvert képpel vesszük meg az újságot. és valóban, ha egy magányos néni, csak anyám mindkét szomszédja az, hiába öregszik a társadalom. a baloldali sík elmebeteg, visítozik néha éjszakánként meg olyanokat mond, hogy anyu férje átdobott hozzá mérges kígyókat. a másik normális csak éppen nem kapcsolja fel a villanyt, tévét alig néz és imádkozik folyamatosan.

ezek az életek egy centire vannak az orrunk előtt, de akár a sarki kisboltban sem tudhatjuk, hogy mitől annyira barom és ideges az a kalapos úr előttünk. vagy, aki agresszíven bevág elénk az üllőin. és ha tegnap kapta rajta a nejét a gázóraleolvasóval? vagy aznap reggel közölte vele a doki, hogy rákos? honnan tudhatom, ergo mibe kerül nekem azt feltételezni a velem szemben szemét módon viselkedővel, hogy van rá valami nyomos menthető oka. és ha rámosolygok, egy középső új felbökése helyett, sőt kicsit fékezek, hogy menjél, látom sietsz. vagy meglök valaki a boltban és mérgesen néz rám, mondom vigyorogva: ne haragudjon, hogy itt balfaszkodok, de először vagyok kőbányán, mert az élet valahogy idáig beszorított kisvárdára." de ilyen gyakorlatilag szinte soha nem fordul elő velem. ha meg lényeges kérdésről megy a vita és még tétje is van a dolognak, na akkor lehetsz kemény, mint a rollingsztón! gondolom. aztán ez nekem annyira bejön, hogy újabban sportot űzök abból, ha nagyon rosszkedvű pl egy eladó, vagy épp a smasszer a folyosón, megpróbálom, hogy sikerül-e valami épületes baromsággal elérni, hogy elvigyorogja magát. 70 %-nál bejön, 30% meg néz, mint egy borjú, mert nem érti, bár érzi, hogy szerintem ez valami nagyon szellemes cucc.

az az igazság, hogy nem tudom, van-e afterlife, vagy nincs. majd pont én jövök rá, amikor ez még senkinek sem sikerült bizonyítani. és csak utána láttam a south parkot, amiből bizony igazolást nyer minimum a 4. dimenzió.

egy ilyen pozitív gondolkodás kúra nagyon bejön, mert szvsz az ember lényege mégiscsak a jóság, hiszen egyfelől a létfenntartás diktátuma nem lehet a gyűlölet, még a közömbösség sem.

az is igaz, hogy mi itt netezgetünk, s nem kőbaltával rontunk egymásnak.

most lehet annak reális alapja, hogy bárki elolvassa pl lidia vagy hölgyi kicsit hosszabb háeszét (mínusz fletó téma :DDD) és a gondolataikon annyira felbassza az agyát, hogy rögtön belerúg a pont akkor csöngető postásba?

aligha. vagy beleütne labder arcába, ha előtte meghallgatja? aligha...

btw. lidia, a riport eredeti környezete

vakum.hu/page/2/

ez egy vákum nevű városi kulturális cucc. alulról szerveződő, ha nem tévedek.

de ez mindegy, ami fontos, hogy legyen elég időnk, hogy meghallgassuk a másikat, mielőtt beleütnénk az arcába.

liidiiia 2008.10.10. 18:58:08

szia nonest,
én szinte majdmindennel egyetértek abból, amit írtál.
plussz tök korrekten fogalmazol, és teljesen rendben minden, amit írsz, és tudom az álláspontodat respektálni, azokon a pontokon is, ahol nem feltétlenül értek egyet.
szerintem :-) nem lesz hosszú vitánk azt prognosztizálom.

sztem amit ma a természetgyógyászat tud, abból ma nagyon keveset tudunk természettudományosan magyarázni. és ahogy egy fizikus nem akar embert gyógyítani, pusztán azért mert ismeri a fizikai jelenségek leírását, vagy egy kémikus a vegyületeket: egy természetgyógyásznak sem kell fizikusnak vagy kémikusnak magát feltüntetnie. ez sztem a szélsőjobb és jobb esete. attól hogy van szélsőjobb, és sokkal "hangosabb", mint a jobb, még nem keverendő össze a kettő. sztem irdatlan sok felületes ember mászkál a világban. a természetgyógyászok között is rengeteg. a médiában pl ha a zenészeket vesszük: a minőségi zene totál alulreprezentált a "sztárokkal" összehasonlítva. ez sztem egy halom területtel is így van. ezen a területen meg talán még többen vannak megkergültek amúgy, sztem. ahogy sztem tök jófej papok is vannak, de a nagytöbbségük, az sztem (és számomra) sötét, mint a felhős éjszaka egy sivatagban. de nem mind. vagy a tanáraink. lapi azt írta, hogy alig volt jó tanára egyetemig. hát nekem is. tök kevés jó tanárom volt. ettől még nem mondhatom azt, hogy a tanárok MIND hülyék. orvosokkal ugyanez az ábrám, kevés igazán jó orvost ismerek, és mennyi kóklerhez jutottam már el, főleg fiatalabb koromban... és ettől az orvostársadalmat sem minősíthetem en bloc.

én annyit tudok mondani, hogy a jó természetgyógyász ott kezdődik, hogy anélkül, hogy bármit mondana neki az ember: meg tudja mondani, hogy mi baja van a hozzá fordulónak. és biztos vagyok benne, hogy ennek lesz a tudományos világkép szerinti magyarázata is egyszer, de lehet csak pár száz év múlva. biztos, hogy a fejlődés nem áll meg a mi időnkkel, és pár 100 év múlva, ha a mi korunkra visszanéznek, az is "középkori homály" lesz, ahhoz az akkor már felhalmozott tudáshoz képest. a természetgyógyászat működésének alapjait ma még nem értjük, de pl azt sem tudjuk, hogy egyáltalán, a világegyetem, amiben élünk: hogyan néz ki. én ezen a téren annyit tudok mondani, hogy van egy tapasztalati valóság, amit ma még nem tudunk magyarázni ezzel a mai világképpel, de attól függetlenül van. van egy különbség a jelenségek bizonyítására kidolgozott módszerek között. (létezik-e egy jelenség, vagy nem), és azok tudományos megmagyarázása azért nem ugyanaz. plusz a newtoni fizika és kvantumfizika sem tud mindig egymással mit kezdeni. na nem mintha bármelyikhez is értenék.

és itt jön az a másik pont is, amit részben vitatnék: a tapasztalati valóság fogalmait ugyanis egyik életterület sem sajátíthatja ki magának. a fizikai képletek a fizika tudományához tartoznak, és azt ne nyúlja csakúgy le bárki, ez okés. ám a 90 éves, semmiféle tudományos ismeretekkel nem rendelkező rokonom is beszélhet a fényről: a fény nem fizikai fogalom kizárólagosan, hanem a tapasztalati valóságunk eleme, amit a fizika IS használ, és a 90 éves rokonom is: teljesen máshogyan. és a rezgés is tapasztalati valóság is. a kvantum meg nem. és ebben, hogy a fény szót hogyan használja: nem lehet leűberelni valakit, olyan alapon, hogy ő erről nem beszélhet, mert... minden, ami része a közös világunknak: mindenkié, ezt nem lehet kisajátítania, sem a természettudományos világképnek, sem a humán tudományoknak, sem a buddhizmusnak, sem az ezotériának, és sem egy múlt század eleji világképű, iskolázatlan, egyszerű gondolkodású embernek.

azt, hogy rengeteg a nem-okos ember, akik irdatlan hülyeségeket tudnak mondani: eléggé nem vitatnám. :-D
az ezotérikus irodalmak nagy részét pedig hagy ne minősítsem..., mert minősíthetetlen... és ebben extra nagyon egyetértünk, sztem.

„Ezért lenne jó, ha tényleg végeznének kísérleteket a sulikban, ugyanis elég jól illusztrálják azt a módszertant, amivel eljutottunk a szekértől az űrhajóig... :)„

amúgy 10000000 elismerésem azért is, hogy természettudományos alapról gondolkozóként: természettudományt írtál kapásból! (merthogy humán tudományok is vannak, azok is sok szinten mások. pl a hadtörténelem vagy a művészettörténet is tudomány, az mindkettő leíró tudomány.) a természetgyógyászat meg gyakorlati terület eleve, nem is tudomány, a szó leggyakoribb értelmében véve a tudomány szót. és nem helyes az, ha valaki visszaél tudományos fogalmakkal a nem szubjektív valóság keretein belül. (ahol nem a „szerintem...” világa van).

de a tapasztalati valóság is egy létező fogalom. és pontosan ezért mondom: akinek nincsen tapasztalati valósága _JÓ_ természetgyógyásszal: az menjen el és találkozzon eggyel, mielőtt ennek a területnek a tapasztalati valóságáról véleményt formálna.
és most nagyon nem az ezotérikus irodalomról beszélek, hanem kizárólag csak a konkrét tapasztalati valóságról: egy jó természetgyógyászról.
a jó természetgyógyász látja az ember bajait, nem kell neki megmondani (és el is küldi rendes orvoshoz az embert, mert ismeri a saját határait)!!!!! és ezzel nem azt mondom, hogy természettudománynak tekintsen bárki valamit, ami nem az! és aki pedig nem megy el természetgyógyászhoz, annak sztem a tapasztalati valóságról nincsen fogalma ezen a területen. ami teljesen okés és korrekt, ha az ember ezt „bevallja”, hogy tapasztalatok hiányában beszél éppen valamiről.

köszi :-))))))))) + persze-persze sztem :-)

liidiiia 2008.10.10. 18:58:59

helllló lapi :-)
ma szélsőségesen rossz kedvem volt amúgy, de nonest válaszának az eleganciája, +erre meg a tiéd így en bloc igencsak sokat javított rajta. a 70%-ba tartozom!!!!!!!!!!!!!!!!!!
köszi neked is :-))))))))))))))))))

liidiiia 2008.10.10. 19:36:55

nonest:
ui. a placebóhatás:

ha belegondolunk a placebó hatásba: az azt jelenti tulképpen, hogy ha elképzelem azt, hogy javulok, akkor javulok. vagyis történik egy olyan hatás, önmagamra, hogy az, amit hiszek, anyagi változásként jelenik meg a testben.

trier 3 nagy történelmi paradigma-váltás helyszíne.
az első, hogy nagy konstantin itt született, és itt volt a római birodalom központja (emiatt) akkor, amikor a híres vallástürelmi rendeletét hozta, amivel legalizálta a kereszténységet (is).
a második, hogy itt született marx, aki szintén elég jelentős figura a történelem folyamán, bármit is gondolunk ma róla.

a 3. pedig, és ez kapcsolódik most ide, a placebó hatáshoz: hogy a trieri egyetemhez is köthető az a természettudományosan igazolt kísérletsorozat, hogy az agy az elképzelt jelenségeket majdnem valóságnak kezeli. azaz a képzelet beízzítja a sejteket, és az érintett agyterületek aktivitása asszem olyan 80%-os, ahhoz viszonyítva, mintha a tényleges valóságban történne valami, (ha már van valamiféle előzetes valós tapasztalat amúgy). ez alapján van az, pl. hogy a lesérült sportolókkal, ha mentálisan végigcsináltatják az eddzéseket mialatt ágyhoz kötöttek, akkor viszonylag jól megőrzik a kondijukat, és sokkal hamarabb visszajutnak a csúcsformájukba, mint e nélkül. a miértékre nincsen még válasz, de a jelenség maga az igazolt. + vizsgálták azt is, ehhez kapcsolódóan (de azt már nem -csak- itt assszem), hogy a buddhista szerzetesek meditációja hihetetlen módon megnöveli az örömhormonok szintjét a vérükben. a gondolat hatása a testre.

(na és ezek itt tények, nem szerintem :-) )

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.10. 19:40:20

Lídia, természetesen bárki beszélhet fényről, rezgésről... :DDD
Csak ha kitatál egy orvosi műszert, vagy egy falszárító csodakütyüt, és megideologizálja, hogy miért működik, akkor azért kicsit olvasson utána a fizikának... :)

Amúgy szerintem borzasztó érdekes, amiket a modern fizikában (nem newtoni) kitalálnak. Ezek az elméletek, jelenségek józan paraszti ésszel föl nem foghatóak.
(miért lenne a sebesség maximuma véges? mi az, hogy vagy a helyét, vagy a sebességét ismerem egy részecskének? mi az, hogy az anyag egyszerre részecske és hullám természetű? Tényleg, mint valami fantáziavilág, aminek a megértéséhez amúgy egy átlag mérnök matematilai szintjénél ezerszer elvontabb, éteri matek kell... :DDD

Egészen más:
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem kifejezetten nyomaszt ez a mindennapi hír a gazdasági válságról. Most olvasom, hogy elég keményen visszafogták a termelést a nagy autógyárak, nagyon nagyon remélem, hogy a kecskeméti Mercédesz-beruházást. Örülök neki, hogy a kormány volt annyira realista, hogy kidolgozzon egy új költségvetést, reálisabb előrejelzéssel.
.És nem bánnám, ha néhány főbb vonalban meg tudna egyezni a kormány és az ellenzék(ez a költségvetési plafon kifejezetten jól hangzik).

Tartok tőle, hogy sokkal durvább dolgok jönnek annál, hogy túlzottan leragadjunk a szokásos gyurcsányorbán vitáknál... :S

F@sza lesz a kb. 1,5%-os növekedés jövőre, és itt azért tényleg nem olyan egyszerű már a képlet, hogy a "Gyurcsány a hibás"...
Persze ki tudja, lehet, hogy kicsit megrázzák magukat a politikusok, és megtesznek néhány fájdalmas (de szükséges) lépést a gazdasági válságra hivatkozva...

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.10. 19:43:02

Lídia, amiről beszélsz itt a végén azt nem akarom kétségbe vonni: nem ismerjük még eléggé az emberi agyat, és az idegrendszert, hogy föl tudjuk mérni mire lehet képes a gondolat erejével. (persze nem Jedi-trükkökre gondolok, hanem belső biológiai hatásokra...:)))

liidiiia 2008.10.10. 20:10:17

nonest, utóbbi 2 hsz-eddel teljesen teljesen egyetértek.

"csodakütyükben", jóslásban, asztrológiában pl..., szal ilyenekben én nem hiszek..., mert ilyesmikről nincs tapasztalati valóságom és így nem is érdekel. amit én mondtam az csak ez a konkrétan ő maga-maga gyógyító természetgyógyász, akihez mehet némán az ember, mert ő látja, hogy mi a hézag a jelenlegi testi egészséggel.

a gondolat és a test viszonya amúgy sztem megint metafizika: a tyúk vagy a tojás esete. hogy most melyik van előbb, és melyik hat melyikre előbb..., vagy hogyan vannak a sorrendiségek...
nadehát, egyik ismerősöm révén a htárs a közgazdaságtudományt is úgy definiálja, hogy "egy tudomány, ami érdekes kérdéseket vet fel." :-DD

+yesyes: "May the Force be with you!" :-DDDD

lapi 2.1 2008.10.10. 20:24:58

hát megmondom őszintén átfutottam twá új postját, s ott nyomtam a véleményemet.

ami röviden annyi, hogy fletó pont azt csinál, amit akar. pedig látszólag kurva nagy kormányválság, meg gazdasági válság van. illetve közeleg a recesszió és én is pont a merci beruházásra annyi. vw-land-nek nevezte szlovákiát nemrég talán az ft. bonmot, de ha megáll az autóipar, na akkor sokminden lesz innen nézve pozsony, csak nem gazdasági csoda.

és legyünk őszinték, a fidesznek fingja sincs, mit is húzzon ebben a felállásban. mondjuk ezen nem is csodálkozok, viszont nincs már bennem semmi egészséges káröröm. mert a végén persze megint a kiszolgáltatottak fogják fájdalmasan megszívni. talán a mértéken van egy cm-es mozgástér.

matolcsy nyomja élőbenj a tittévében. hát ilyeneket mond: a fidesznek az a jó, ami az országnak... pedig neki egy egész intézménye van, egy műhely... és hozzáteszi jó hosszan, milyen jól kormányoztak 88 - 92 között. pedig akkor is válság volt.mármont 98-ban.

erre mondták anno: konyec.

no comment.

sziligan 2008.10.10. 20:35:53

Non est volentis, liidiiia!

A természet, vagy bármilyen gyógyászat igénylése teljesen független a természettudományos képzettségtől.
Munkám miatt többször vettem részt Szabó György füvesember rendezvényein. Más természetgyógyászokat is meghív a találkozókra, akik ott "rendelést" tartanak. Dugig telített listával fogadják a betegeket és mindenfélével próbálják őket "gyógyítani".
A rendezőkkel beszélgetve megtudtam, hogy a legtöbben csak csupán arra vágynak, hogy meghallgassák panaszaikat és figyelmet szeretnének.
A fizikának, kémiának nincs sok szerepe, bármiben "hisznek", csak foglalkozzon velük valaki...

lapi 2.1 2008.10.10. 22:04:58

szia sziligan! :DDD azt az előbb elfelejtettem mondani, tudom, hogy ez nagy baromság, de én talán a 77-ben voltam utoljára orvosi vizsgálaton.

akkor megrémültem, mert sima kopogtatós, pulzusmérős, 3 perces vizsgálat volt. a doki meg azt mondja: "egy haránt újjal nagyobb a mája." na b+! gondoltam magamban. azóta én csak törés (nem volt) meg fogorvos (volt) okán jártam dokinál. majd hagyom, hogy agyonrönthgenezzenek. már 40 évesen sem értettem, hogyan vagyok életben, ha ennyi merényletet elkövettem a szervezetem ellen, amennyit. viszont idén nyáron a korszerű vérmyomásmérővel én is megmérettem a magamét, hát pont jó volt, sőt nagyonfasza. a feleségem szerint, akinek mérni kell, mert magas. persze ismerve magamat, ez miattam lehet.

ebből az következik, hogy majdnem biztos, hogy napjaim vannak hátra. :DDD

sziligan 2008.10.10. 22:55:18

Szevasz lapi!

A jó egészségnek örülj, és reménykedj, hogy öröklődik.
Már rólam is kiderült, hogy elég tartós vagyok, habár nekem negyven éves koromra már volt egy mandulaműtétem. (Sport)orvoshoz csaknem évente járok, mert kell a versenyengedélyhez. Egyszer voltam terheléses vizsgálaton is, de nem futhattam a gépen, mert negyvenöt fölött már csak vérnyomásméréssel együtt lehet a vizsgálatot elvégezni. Ezért kerékpárergométreztem, de végül is a vérnyomás miatt állítottak meg. Azt mondták, ha megyek legközelebb, már futhatok is.
Azért néhány évente érdemes egy vizsgálatot megszenvedni. Neked jó, mert néhány év múlva akár a lányod is megvizsgálhat. Az én feleségemnek alacsony a vérnyomása, de nem miattam.
Napjaid vannak hátra, de szerencsére még nagyon sok. :o)

lapi 2.1 2008.10.10. 23:23:56

thx, sziligan! :DDD bízzunk istenben, de azért tartsuk szárazon a puskaport! mondta olivér és nyomban kinőtt a fű angliában. :DDD

lapi 2.1 2008.10.11. 08:23:56

jó reggelt! :DDD hát baromi izgalmas hétvégét vizionálok és nemcsak a sorsdöntő esti magyar-albán miatt. ráadásul a németek a ruszkikkal játszanak! :DDD közben figyelnék az mszp kongresszusra. :DDD

plusz megyek kávézgatni egy net-kávézóba. mindig is ilyen kispolgári életre vágytam és itt van. pont a nagy pénzügyi válság kellős közepén. :DDD

elévülési időn kívül direkt "igaz ügy érdekében" vállalva a számkivetettséget is akár, megnéztem a titanic-ot a leonardóval együtt. szigorúan illegálisan megrippelt kalózdvd.én, ami persze back up másolat volt, ha rámtőrtek volna éjjel a szerzői jogvédő kommandósai. :DDD

na abban egy jelenet volt, ami nagyon bejött, de ezt korábban is tudtam, mert ez volt az ezredik mozi a sub-ban, szal mindegyikben benne volt, hogy a szalonzenekar addig húzta, amíg a víz a nyakukig nem ért.

ez viszont átvezet a víz alatti hegedülés szépségeinek felfedezéséhez. egy újabb izgalmas felfedezőtúra... :DDDD

liidiiia 2008.10.11. 13:58:29

szép napot :-)

lapi, szóval nyomban kinőtt a fű... :-DDDDDDDDD
anno én is láttam a titanic-ot. :-D a kate winslet az egyik kedvenc szinésznőm, de a film butaságait nyomasztónak találtam. de nem emlékeztem erre a szalonzenekaros képre, ami viszont irtó klassz így. :-)

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.11. 15:03:22

RE: lapi · lapi.blog.hu/ 2008.10.09. 21:43:59

Lapikám, az én személyes "deletemről" egy dalszöveg ugrott be, amely bár csak áthallásos, de ennek ellenére ...

Zorán : Maradj a hangszernél

Az igazgató ordít, a gimnázium zeng
A kijáratig vezet, a mutatóujja fent
Vissza se gyere, vagy tövig vágasd le
Mert ilyen hajjal ide többé nem is jöhetsz be

A barátom a parkban egy újabb cigit nyújt
Az elvei tiszták, az élet bonyolult
Mondja, vár rám a csapat, mely bátran ellenáll
Mert tovább ezt az önkényt mi nem tűrhetjük már

És kipirulva suttog a kis vörös barátnőm
Ő velem együtt dolgozna egy boldog jövőn
Mi ott leszünk az élen, ha fordul a világ
Egy öregember végigmér és ballag tovább

Az én szívem is lüktet, a szégyen engem ért
Én lázadnék, és nekem bőven lenne is miért
De az öreg megint ott áll és újra végigmér
Nekem azt jelenti: maradj a hangszernél

A park helyén egy hotel, fényes fogadás
A tökéletes rendre itt egy ajtóőr vigyáz
Uram, hol hagyta a zakót, és a nyakkendőt?
A Metró klubban is így volt sok évvel ezelőtt

Már fordulnék is vissza, épp csak utolér
A barátom ölel: „Kösz, hogy eljöttél!”
A pezsgő is hideg, egy pohár még nem árt
Mi emlékszünk a padra, ami pontosan itt állt

S a riporter kérdez, s ő felel angolul
Őszinte és lelkes, már ő itt az úr
„Megnyertük a csatát, mit sosem adtunk fel”
S a vörös hajú szépasszony csak rá figyel

S a régi hangon súgja, a férje számít rám
Minek az a gitár, más kell ezután
De az öreg újra ott áll, és megint végigmér
Azt jelenti nekem, maradj a hangszernél

A siker égig ér, és ott mosolyog rám
A barátom az újságok címoldalán
Igaz, alig-alig értem, hogy mi az, amit mond
De a nyakkendőin látom, azért nincs itt túl nagy gond

Vagyok, aki voltam, ez nekem így elég
És nem törődöm azzal, hogy mi is kéne még
Mert a családom s a kutyám jó hozzám
És nem vagyok otthon senkinek vasárnap délután

Fizettünk sokan az ábrándokért
S forgatták mások a föld kerekét
Bár néha nem is tudom, mi az, ami hajt
Csak próbálom a zajban játszani a dalt

És az öreg néha eljön, megáll, s végigmér
S csak bólint: maradj a hangszernél ...

lapi 2.1 2008.10.11. 16:17:35

sziasztok! :DDD

rokica, te ugye most vizsgáztál? kicsit megkésve küldöm azzal, hogy nekem zorán már a kezdetektől fogva kicsit "nyálas" volt, viszont presser zenéji meg dusán szövegei.

szal keresgettem a you tube-on, mert nem ismerem a maradj a hangszernél c. dalt, de nem találtam.

beugrott, hogy mennyire szerettem ezt az lgt dalt anno, hát azt mondom magamban közben, mert feltettem a fülhallgatót. az teljesen rendben van, ha most azt képzeljük, hogy ez a sok jó ember most rokicát ünnepli és én is énekelem velük: neked írom a dalt, neked énekelem. milyen igaza volt a pressernek, hogy nem maradt kint amerikában. akkor nem élhette volna át, hogy az a baszott sok ember megtanulta ezt a hosszú dalszöveget.

na igen, lidia, az is lehet, hogy csak én láttam a víz alatti hegedülést. :DDD

egyszer egy barátom gyerekének a játékszintetizátorával játszottam, és láttam hogy van rajta néhány beprogramozott dal.

benyomtam valami rumbát és úgy csináltam, mint liszt a filmeken. az utolsó taktusoknál belépett a haver édesanyja és mosolyogva mondta: nahát, laci, nem is tudtam, hogy ilyen jól zongorázik.

vigyorogva vágtam rá, hogy nagyon utáltam a zongoraleckéket, mert a tanárom folyton körmösöket adott. annyi hasznom viszont volt belőle, hogy életem egy korábbi válságos szakaszában bárzongoristaként kerestem a kenyerem. ez akkoriban ugyan nem fizetett jól, de érdekes hölgyekkel ismerkedtem meg a szünetekben. :DDD

ps: ettől függetlenül valahogy majd kikeresem a zorán dalt, rokica. megmondom őszintén, hogy a kedvenc zorán dalom, a romantika. ez nekem olyan, mint a pretty woman julia roberts & richard gere evergreenje. bármikor megnézem kétévente és baromira bírom. különösen a vásárlási jelenet, de az egész nagyon bejön. viszont az "apám hitte" c. munkával már a dal megszületésének pillanatától a mai napig konkrétan engem ki lehet üldözni a városból. ettől még elfogadom, ha valaki kicsit berúg és sírva fakad rajta. csak akkor én sétálok addig egyet a kertben, aztán a várj míg felkel végre a nap közben lecsekkolom a blogomat és aztán már mehetek is vissza, mert beimmunizáltam magam. :DDDD

hajrá rokica!!! :DDD

ps: mai ebéd utáni alvásomat akként abszolváltam, hogy az arcomat telibe sütötte a nap.

ekként nem csoda, ha optimistán kiáltom a jövőbe: továbbá éljen lenin is!!! az öregfiú, az árpádsávossal a pincéjében!!! :DDD

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.11. 20:45:13

Ha írsz egy e-mail címet az enyémre:
rokica.blog@freemail.hu
akkor megpróbálom tömörítve átküldeni.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.11. 21:10:21

Hagyd a csodába. valamit rosszul csinálok, mert magamnak sem tudom elküldeni. Gondolom, túl nagy, de darabolni meg nem tudok.
:-(((

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.11. 21:56:44

Na, azt hiszem ilyenkor szokás azt mondani, hogy a mai futballban már nincs kis csapat, pláne nekünk, úgyhogy szerintem nyugodtan lehet örülni a mai győzelemnek.

Nem mondom azt, hogy már ott vagyunk Dél-Afrikában, de én annak is örülök per pillanat, ha szerdán hozzuk idegenben a máltai meccset, és pár hónapig mi fogunk a tabella elején(1-2. helyen) tanyázni.... :)

lapi 2.1 2008.10.12. 05:54:29

jó reggelt! :DDD hajrá magyarok! :DDD tegnap este már nem tudtam netezni, mert az egyik 'öreg' barátommal néztem a meccset, plusz a gyerekek is itthon voltak, szal mint a digó családoknál, mindenki mindenkivel dumált, közben az étkezőben randomszerű vacsora, de onnan is láccik a plazma. szal, utána anikó döbbenetére kapcsolás az ard-re, ahol kezdődött a második félidő a ruszkik ellen.

ráadásul a pesti konamis barátaim együtt mentek a stadiba, már az útról ketten is hívtak, hogy kaiser megvette a jegyeket. egyikük metróról, másikuk a verdából hívott. meg a szünetben, plusz a végén kaptam a helyszíni jelentéseket, mint demeter az udzrt-től. :DDDD

szal fájt a szívem és közöltem a családommal, hogy életünk nagy tévedése volt, amikor nem mentünk fel 25 éve pestre lakni a wekerlére (arra lett volna kb. pénzünk), most akkor én is kint lennék a heverokkal, ráadásul csak 1000 huf volt a jegy, amint megtudtam. itt meg 1500 huf, bár az megéri, mert a kte ma azért jobb a válogatottnál.

rokica, küldök mindjárt emailt, de a norton commanderrel (vagy vmilyen klónjával, fel bírsz darabolni könnyen nagy állományokat.

ha meg regisztrálsz a goggle mailre (ez az én email címem: sandor.lapi@gmail.com), az egy perc és máris van egy olyan email címed, ami az általam eddig ismertek közül messze a legjobb.

sőt. ha a gugli virtuális nemzet közösségének eképpen tagjává válsz (FREE! :DDD), akkor bírsz direkt is fájlt nyomni a másiknak.

erről test bír mesélni, milyen jó az, ha az életed nethez köthető kommunikációs tevékenysége egy cég (gugli) szerverein keresztül bonyolódik. nekem pl a gugli szoftvere olyan youtyub videókat ajánl fel, amik télleg többnyire bejönnek. az alapján, hogy a kis ügyes szoftver méri, hogy én miket nézegetek. persze azt is méri, miket böngészünk, szal a lányom rengeteg kutyafelszerelési reklámot kap. :DDDD

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.10.12. 08:48:34

Köszönöm, elküldtem. Egyébként mekkora a legnagyobb file, amit még hajlandó postázni? Ezt az infót nem lelem a leírások között, bár nem kizárt, hogy csak szokás szerint nem látok az agyamtól.
Más:
Nem tudtok véletlenül egy olyan free tárhelyet, ahová doksik (nem kép, nem videó és nam hang) tölthetők föl?

*
*
*

P.s.:
Én pedig nem szeretem a focit. Ám azért még lehetünk barátok, nem?
:-)))

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.10.12. 09:03:29

"rokica, küldök mindjárt emailt, de a norton commanderrel (vagy vmilyen klónjával, fel bírsz darabolni könnyen nagy állományokat."

Gondolom, egyúttal fel is ajánlottad segítségedet, a daraboló gyilkosoknak nincs sok esélyük, ha csak nem nagy állományokról és nem Dr. Lapi védőügyvéd úrról van szó.... :))))

Üdv, és vidám vasárnapot! / no nem épp a Hitgyülis félét, de ha valakinek az jön be, hát azt!:)/

liidiiia 2008.10.12. 12:07:42

jaja, én is vidám vasnapot! :-)))

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.12. 12:39:53

Voltam mai is futni, pompás idő van a szigeten (meg gondolom mindenhol)... :)

Még nem találtam meg azt, amit kerestem.
De találtam mást:

But I still haven't found...

www.youtube.com/watch?v=xPaLK1RVeCI

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.12. 12:45:27

Na, ez még érdekesebb:

gregorián stílusban a Losing my religion... :D
www.youtube.com/watch?v=dmTk7w6j3ZE&feature=related

lapi 2.1 2008.10.12. 13:17:31

sziasztok! :DDDD délutáni alvás előtt csak röviden, mert leborulok mint a szivarvég. ráadásul igazi formabontó vasárnapi ebédet burkoltunk be - rántott csirkét, amit imádok!!! :DDD

rokica, nem tudom, de szerintem egy gigát is simán át lehet küldeni guglival. ráadásul van gugli dokumentum, meg gugli képek, meg ilyesmi. ezeken egy passzword-del le bírod rakni, amit akarsz. jobb és biztonságosabb, mint egy ügyvédi, vagy közjegyzői letét. :DDD

nonest, nekem ezek a zenék a 30-as éveim elején nagyon a legkedvencebbek között voltak. majd eljutsz te is a korral marilyn mansonig. :DDD

btw. remélem tulok tegnap nyert, mert ma megint fradi - mtk rangadó lesz az üllői úton. alig várom a jövő szombatot, amikor barátaimmal elmegyünk rákospalotára, tehát idegenbe kísérjük a csapatot. rettegj reac! :DDD

liidiiia 2008.10.12. 20:07:14

lapi :-DDDDD , irígyli manson azokat a plüssbársony csuklyákat, sztem!!! de a vasnapi ebédet tutkóra :-DDD nekünk a szokásos meki kaja volt, ami akkor van, ha véletlen kisüt a nap, és brinyóra pattanunk. :-)


nonest: a gregorián dalokat én nagyon szeretem, de inkább a tiszta és tiszta hangú konzi verziókat, nem annyira a mai feldolgozásokat.
a régiek között viszont az van, hogy az izomból, keserű munkával való, a svédtorna-gyakorlatok lelki melegségével előadott vallásos dalokat egyik vallás dalai közül sem szeretem, és sztem tök kevés az a vallásos dal, ami nemcsak a szeretetről szól, de szeretettel is adják elő.

(mellesleg, mondom ezt én, a túlfejlett kritikai érzékemmel, miközben a boci boci tarkát sem tudnám előadni, de mégcsak prózában sem, pláne, ha közönség is van. :-D )

sztem majdminden dal értelmezhető az én-én, az én-(bármelyik formában-szerepben) szeretett valaki, az én-élet+világ, és aki úgy gondolja, annak az én-isten (transzcendens) viszonylatokban is.

nekem ez az alábbi gregorián teccett. (de a videó biztosan nem egy feminista konferencián készült, és nyomasztóan sok pap van rajta sztem :-D , viszont van normál, békés Jézus szobor is bevágva, nemcsak a keresztrefeszített, amit plusszpontként elszámoltam... :-) )
www.youtube.com/watch?v=2qQ32xzn2og

mondjuk ez meg pont egy mai feldolgozás, amit szeretek: vangelis psalmus:
www.youtube.com/watch?v=DK3iiQZsMkU&feature=related

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.12. 20:37:20

Igazából nem ezt a gregorián valamit akartam belinkelni.
Van a "But I still haven't found..." U2 dalnak egy jópofa godspell feldolgozása, vidáman táncoló négusokkkal... :)

A "Losing my religion" pedig kifejezetten vicces ilyen stílusban előadva, csak azért ajánlottam a kocsmázók figyelmébe... :D

liidiiia 2008.10.12. 21:03:08

azért nekem speciel meg tök jó, hogymeg mégis, mert már nagyon régen hallgattam gregorián zenét, és tök jó volt kedvet kapni keresni olyat, ami nekem nagyon teccik. épp azon vagyok, hogy ez pont hátha megszerezhető-e. :-)
plussz azok a plüssbársony csuklyák nagggggyon megkapóak voltak :-DDD

nekem ennek a dalnak, ami eleve is egy bohóckodás sztem, azzal a nagyon mély hanggal az elején: uk.youtube.com/watch?v=CsrQ0h85ABM&feature=related

ez a „vallásos” feldolgozása az, ami totál KO:
www.youtube.com/watch?v=8Kv8wEGR-Qo&feature=related
:-DDD

liidiiia 2008.10.12. 21:45:22

:-DDD na, azt a kisnyulacsot pókerarccal komolyan nyomatni... hát az legalább akkora készség, mint maga az ének produksön, haha.

jóéjtet :-)

sziligan 2008.10.12. 21:47:22

Ha már vallásos, nem lehetne egy kicsit pörgősebb?
www.youtube.com/watch?v=GPvzptMliHU&feature=related

liidiiia 2008.10.12. 21:56:18

de lehet pörgősebb is :-DDD

jákob rabbi kalandjai, louis de funes:
www.youtube.com/watch?v=U5QAU63oVHE :-D

lapi 2.1 2008.10.13. 06:58:48

jó reggelt! sajnos ez a hét melóval kezdődik, szal rohanok pestre. és pont 13-án! :DDDD

liidiiia 2008.10.13. 12:33:44

mnkinek szép napot :-)

6.Lenin 2008.10.13. 20:23:23

lapi!

Látom a duplawésen harcolsz,a kedvedért ott irtam neked.

6.Lenin 2008.10.13. 19:26:17
lapinak szeretettel!!!

www.youtube.com/watch?v=BVKAcySs9j8&feature=related

liidiiia 2008.10.13. 21:44:47

szuppper a ladder féle klezmer is, és ez az alberta hunter 2. szám, hát ez több heti örömdózis, ha lehetek ilyen profán. milyen érdekesek a képek is róla. :-)

lapi 2.1 2008.10.14. 07:09:00

:DDD ó reggelt! kinyomtam a végleges per-postot. azt fogom majd folymatosan ápdételni. most megyek a tárgyalásra.

www.youtube.com/watch?v=v0evhCOwtys

ps:lenin öregfiúnak (is) szeretettel
süti beállítások módosítása